Sessiz gecen gunler

 Sessiz gunlerden merhabalar,

Uc gundur mahalle hayli sessiz alisila gelmisin disinda. Ne bir matkap sesi, ne cim bicme, ne korna. Bunun sebebi malesef kotu; iki yan komsunun esinin aniden vefat etmis olmasi esini ve iki cocugunu geride birakarak. Kanser dediler; oysa gayet iyiydi, fark ettirmemis kendini sinsi hastalik yine... 

Cenaze konusunda her koyun farkli adeti oldugunu ogrendim bu sebeple. Burda, yasadigim koy olan Zagorak'ta erzak goturulurmus cenaze cikan eve. Bir baska yazili olmayan kural da agir; daha dogrusu gurultu cikarak bir is yapilmamasi; bu yuzden hayli sessiz mahalle.

Sessiz sedasi bacanin filesini cekip, sivasini yapmaya basladim. 

Yapistirma harci ile izolasyon yunlerini dosedim oncelikle bacanin etrafina. Uyuz kopek nasil hisseder anlamak istiyorsaniz tas ya da cam yunu ile bir is yapin derim. 

Ikinci asama file siva icin. Agirlikla ayrilma ihtimaline karsi iki taraftan duvari delip dubeller ve pul takilmis vidalarla duvara tutturdum fileyi.


Ucuncu asama siva. Sivayi normal harcla yaptigimda kustu ve dokuldu; seramik yapistirma harci daha randimanli oldu bu noktada, tavsiye ederim. 


Merdivenle yetisilmeyen cati ustu kismi icin komsudan yardim istedim yine; sagolsun cikti geldi ikiletmeden. O catida islemi yaparken bende asagidan malzeme bagladim halata. 

Niyetim sonrasinda oordakalan hafriyatlardan bir mangal alani/standi yapmak. Kolombiya'dan bir arkadasimla gorusurken annesinin yaptigi mozaikleri gordum ve utandim kendime is yapiyor demeye;

Mozaikleri annesi yapiyormus; 85 yasinda! Bu en sade calismasi; daha neleri var masallah. O kadarini beceremesem de mangal icin stand yapinca atiklardan, kirik seramik bulup buna benzer bir calisma/dekor yapacagim ustune. Ama oncelik bacayi bitirmede. 

Matkap kullanmam gerek; merdiven bbasindaharci tutma/tasima imkanim olmayacagindan ucma garantisi olmaksizin duvara cengel takip ona asmam gerek harci ama mahalleye ve cenaze evine saygisizlik olmamasi adina baska ne yapabilirim diye alternatif dusunuyorum. Yaklasik bir metrelik kismi kaldi sivasinin catinin hemen altinda. Bakalim ne bulabilecegim cozum olarak


Saglicakla

Biz



Comments