Yag yag yagmur, teknede hamur

 Yagmurlu bir gunden merhabalar,

Yazacak pek cok sey var ancak islere daldikca geriden geliyorum birazcik. 

Bacanin izolasyon yunlerini dosemeye baslamistim ancak bir onceki gunku elektrik kesintisi, dun cocuklarin kuduz asisi yenilemesi, bugunku elektrik kesintisi uzerine bastiran yagmur derken planlamada degisiklikler yapmam gerekecek.

Yegenlerimden Cagla bir denememi tavsiye edince dun sobanin borularini dosedim icerden. Eski borular hayli kurum bagladigindan kullanma sansim kalmamisti. Onlari baska bir sekilde degerlendirecegim sonrasinda. 



Sobanin icini actigimda ates tuglalardan birinin ikiye ayrilarak yerinden oynadigini gordum. Aklinizda olsun; normal cimento/harc isiya dayanamayacagindan patlar; bu tip tadilatlarda ates tugla harci da denilen samot harci kullanmaniz gerekli. Icerigine ve kullanim yerlerine gore binlerce dereceye dayanan turleri vardir atatetugla plakasi ve harclarinin. Makine yagina benzeyen kendi yagini/suyunu almayi unutmayin. Normal su hizli buharlasma yapacagindan yine dusuk randimana sebep olabilir.

.


Cabuk topaklasma yaptigindan ihtiyac kadar karmanizi, karinca da hizlica kullanmanizi tavsiye ederim. 


Bitti bile; sira borulari dosemeye geldiginde bacadaki degisiklikten oturu baska supriz denk geldi;


Alabilecegim en yakin yer 40 km uzaklikta; eldekini mi kessem derken komsu denk geldi, onda tam da ihtiyacim olan 25 santimlik fazladan boru varmis; ustelik benim borularin renginde; bu kadar olur dedim! 

Fotografta cok gorunur olmasa da hayli guzeldi emis dun dogudan esen ruzgara ragmen. 

Hala yapacak tonla isi var bacanin. Su ana kadar yaklasik 80 Euroluk malzeme aldim. Eger diger turlu olsaydi yaklasik 300 Euro malzeme olacakti. Evet, yoruyor; evet harbiden zorlu ama ote yandan ellerimle insaa ettigimi bilmek cennetimi inanilmaz mutlu ediyor.

Gunde bir tane visneden yemeye basladim odul olarak kendime; hepi topu 18 tane. Sonrasina sebzeler yetisir diye dusunuyorum;




"Havaya bakarsam hava alırım
Toprağa bakarsam dua alırım
Topraktan ayrılsam nerde kalırım
Benim sâdık yârim kara topraktır"
Asik Veysel Satiroglu

Toprakla elele gunler dilegiyle
Biz 




Comments