"Ama sen gorundugun gibisin!"

Antalya'da oturururken bir arkadasim vesilesi ile tanistigim bir baska bayan arkadasi eve davet etmistim mum cicegini elden getirmesi ve ciceklerimi de gormesi adina. Kucucuk bir evdi ama cicek doluydu minnaklar hayatima girene kadar. 

Eve girer girmez ciglik atmisti "ama sen sosyal medyada gorundugun gibisin" diye. O zaman anlamamistim; bana gore normaldi benim yaptigim ama zamanla anladim ne demek istedigini (malesef).

Ne yapiyorsun diye soranlara "Amele, irgat, kedi annesi, temizlikci, sofor... falanim" diyorum buradaki hayatim icin. Inanmiyorlar cogu zaman ama hakikaten halim bu. Oldugumdan farkli gorunmek icin caba harcamak anlamsiz geliyor bana, gereksiz zaman ve enerji kaybi.


Bacayi bitirdikten sonra (suslemesi ve duvarin boyasinin tamamlanmasini bilahare yapacagim) merdivenlere de ince bir kat beton doktum saglamlastirmak adina. Nispeten daha derli toplu oldu boylelikle. Eski notlarda asamalari var, bana maliyeti sadece kullandigim cimento oldu; o da yaklasik 4-5 Euro. Ha, saglam yormustu, orasi ayri.

Ardiyenin ustunde bu kenarda duvar yok ve diger duvarin da kosesi kirik. Niyetim buraya bir mangal yeri ve oturma alani yapmak; tabi ki eldeki malzemelerle. Bakalim nasil bir sey cikacak sonuc😉


Artik bahce emeklerin geri odemesini yapmaya basladi. Ilk fasulyeleri topladim gecenlerde patateslerden sonra ve resmen seker gibiydi tadi.


Cevapi yaninda patatesler yine bahceden.

Tam bir salata canavari oldugumu gozunune alirsak nasil bir solen oldugunu tahmin edebilirsiniz bunlarin.


Marullari buyutmeyi halen basaramadigimdan (cok kucuk kaldilar nedense, nerede hata yaptigimi henuz bulamadim) marketten almaya devam ama o da olacak elbette.

Toprak benim icin ektigimi bictigim yerdir. Riya yoktur, yalan yoktur, ego yoktur, bencillik yoktur... Ayna gibidir toprak; ne verirseniz, onu alirsiniz. 


"Karnın yardım kazmayınan belinen
Yüzün yırttım tırnağınan elinen
Yine beni karşıladı gülinen
Benim sadık yârim kara topraktır"
Asik Veysel Satiroglu

Saglicakla
Biz













Comments