Hosgeldin Temmuz

 Haziranin bitisi ile Temmuz'a merhaba dedik. Daha sicak gunler bizleri beklemekte. Bu kadar sicak olmasini beklemiyordum kendi adima, ustelik gecen seneye gore daha sicak gittigi icin hava cicekler daha gec aciyorlar. Morning glory ciceklerinde daha bir tane tomurcuk dahi yok mesela.



Gecen sene Haziran ikinci yaridan itibaren hali buydu mesela.

Asiri sicak seyreden havanin en buyuk tehditi/tehlikesi arac ve orman yanginlari. Copleri dogaya atanlarla, araclarina bakim yapmayanlarin sayisi hayli fazla. Bu yuzden surekli bahsettigim gibi geri donusum yapilmasi ve aracin kisiden degil, galeriden alinmasi daha iyi olacaktir.

Fotograf yarismasi sonuclandi, sadece birinci olanlar isleme alinmis; destek vetenler sayesinde 4.sirada kapattik yili. 

Ote yandan, bir baska ulkede, 1.5 sene gibi kisa bir sure once bu haldeki bir evi ve bahceyi alip;

Bu hale getirmek, yarismaya sokmak ve 4.siraya kadar cikabilmek hayli buyuk bir basari. Ustelik bunlari cati, elektrik sistemi ve pencereler haric trk basina yapmak! 💪🏽

Bu arada bacayi nihayet tamamlayip, boyasini da yaptim dun hem bacanin, hem duvarin. Simdi uc secenek var baca icin; 
-boylece birakmak,
-desenler cizmek,
-tugla deseni boyamak.

Hali hazirda havalar sicak oldugundan bu kismi sonraya birakiyorum, bakalik ne cikacak.


Hizimi alamayip bacanin etrafini temizlerken merdivenleri de temizledim yapraklardan. Yetmedi yukardan asagiya ince bir kat beton doktum oynayan taslari sabitlemek adina. Seneye daha da guzel olacak cennetimiz yarismaya.


Anne kedi ve bebeler ondeki ekili alani oyun bahcesi yapmislar; ordaki ortancalar, morning glory ler vekucuk kalan aycicekleri artik yok. Gecen birini ortancayi dislerken yakaladim; leyn dememle hepsi birden donup gozume bakti ve evet, ben yine zaafiyet gosterdim. Ekeriz seneye yine, ne yapalim!

Dun bir baska evde "bizim de kedi yavrulari var" dediler. Hepsinin gozu enfekte. Ilac kullanmazsalar gozlerini kaybedebilecegini, bende ilac oldugunu, hergun iki ddefatemizlenip ilac konmasi getektigini soyledim ama yapacaklarindan hayli supheliyim. Evcil hayvan sahibi olmanin cocuk dogurmaktan tek farki dogurmamis olmak. Yoksa onlarin da doktor, ilac, bakim, oyun, sevgi ihtiyaclari var ama kime anlatabilirim...

Bir an icin alip eve mi getirsem diye dusundum bebekleri tedavi etmek icin ama hali hazirda 7 tanenin sorumlulugunu almis vaziyetteyim; anne kedi baskasini istemez. Haylaz hastalanmasin diye gormemeai icin panjuru acmiyorum iki aydir. Keske herkesin toplumsal ve toplumda yasama bilinci olsa diyorum.icinde yasadigimiz toplumu/dunyayi daha iyi bir yer haline hetirmek icin caba harcamamak ama o toplumdan herseyi beklemek; bencillik degil midir bu?



 Kendi adima elimden geleni yaptigimi bilmenin huzurundayim bu sahipsiz canlar, icinde yasadigim toplum, doga, dunya icin, peki ya siz?

Saglicakla,
Biz 





Comments