Karanlik gecelerden merhaba

 Karanlik bir geceden merhaba,

Ogle saatlerinde giden elektrik ve elektrige bagli olarak calisan suyun kesintisi ile hayli keyifliydi bugun ozellikle boya yaptigim dusunulurse!

Karadag'da alt yapi konusunda hayli ciddi sorunlar var. Ulkenin buyuk cogunlugunda kanalizasyon ve aritma sistemo yok mesela. Foseptik cukurlari ile is gorulmekte. Eski ev sahibi dolmasi halinde vidanjor cagirip bosalttirabilecegimi soylemisti; umarim gerek kalmaz zira bugune kadar hic vidanjor gormedim Karadag'da!..

Ayni sekilde atiklar konusunda da sorunlar var. Daha once mezarlik yolunu paylasmistim, asagidaki fotografi da bugun cektim;


Park alaninda kamyon gelmis, bosaltmis ve gitmis doganin icine. Evet, geri donusum konusunda bazen suyunu cikariyor olabilirim ama ote yandan su kalaslar kullanilamaz miydi kalas yapmak icin yeni agaclar kesmek yerine diye dusunmeden edemedim. Kalas olarak tekrar kullanilmasini gectim; odun olarak kullanilamaz miydi? Ozellikle kirsalda cogu kisi odun sobasi yakmakta...

Daha once lastik citi yaptigimda bir fotograf paylasmisti bir Karadagli; felaket! 

Yuzlerce, binlerce eski arac lastigi ve renkli plastik kovalar (tahminen boya kovalari).

Israfin onune gecmek yerine gunumuzde insa lar yeni kaynaklar ariyorlar hirsla. Bana gore ekili tarlayi talan edip talan edecek yeni kaynaklar/tarlalar arayan cekirge surulerinden pek farki yok.

Cekirgelere ne denlo asinasiniz bilmiyorum; cekirge yiyip bitirmez yemek/gidayi. Surgunleri yer mesela, ya da ciceklerin kafasini kesip atar.ayni sekilde cikan tohumlari orta yerinden ikiye keser. Maksadi karnini doyurmak degil; tadina bakmaktir. Gunujuzde pek cok insanin ihtiyaci olani degil, istedigini almasi gibi; sadece tuketim...

Insanlar atiklar konusunda belediye ve devleti suclamakta pek cok ulke gibi. Atik kaynaginda ayristilmali; yani uretildigi evde/is yerinde.

Gemi insaada gecen 14 senede atik yonetimi de isimin bir parcasi idi ama yetersiz kalan Turkcemden dolayi (!!!) insanlara anlatamadim bunun onemini. 

Son haftalarda sunya kuresel felaket dedikleri, aalinda kendi elleri ile insaa ettikleri dogal afetlerle mucade etmekte. Seller, heyelanlar, golf topu buyuklugunde dolular...

Egosu pacalarindan akan insan doga ile savasip kazanabilecegini sanmakta; doga kaybederse esas kaybedenin kendi oldugunu fark etmeksizin...

Saglicakla

Biz






Comments