Mangal standi ve tandir yapimi

 Sicak bir gunden merhabalar,

Bir anda bastiran sicaklardan dolayi bu sene bahceden yana biraz sikintili gecmekte. Ne yaparim, nasil yaparim zihni sinir projelerini inceliyorum bakalim. 

Bu arada gecen sene ardiyede buldugum havalandirma kanali ile mangal yapmistim animsarsaniz:

Kanalin bir tarafini metal makasi ile kesip (kesme tasindan tirsiyorum gemi insaada gorduklerimden oturu), pense ve cekic yardimi ile bukup (jiletten daha keskin kenarlari; mutlaka nitril is eldiveni kullanin), icine iki santim tas doseyip uzerine beton dokup kullanmistim. 

Stand istiyordum ne zamandir mangala, sol taraftaki hafriyatin dugu alana diye dusunmustum ama komsum ardiye uzerinin daha hos ve kullanisli olacagini soyledi. Ozellikle ismi lazim degil davetsiz surungen misafirler mangalda kalan kokuya gelirse diye; hayli mantikli.

Bacayi yapinca ordaki borular bosa cikti. Kuzey ruzgarlarinin etkisi ile hayli yipranmislardi ama yine de atik olarak cope atmak istemedim. Dunya olarak fazlasi ile elimize geceni atiyoruz zaten cope ya da dogaya. Goz gormeyince gonul anlamiyor cop daglarini malesef...

Ardiyenin ustunde bu kosenin betonu kirikti. Bir ara kenata duvar orup, koseye de beton dokeyim diyordum. Bir tasla iki kus vurup bu alani sectim stand icin. Bacayi yaptiktan sonra kalan harcla merdivenlere rotus yapinca daha saglam oldular bu arada. 😉

Once borularin seklini vermek gerek. Mangalin altina trapez sacla U seklinde bir yukselti / bolme yapmistim. Maksat pisirdiklerimi orda tutup, digerleri pisene kadar sicak kalmasini saglamak. Test edildi, onaylandi; ise yariyor. 

Ihtiyacim olam yukseltiye gore metal testeresi ile kestim boydan. Yer yer curumeler oldugundan dekupaj testere riskli geldi bana; aman dikkat. 

Daha oturakli/saglam olmasi adina icine kiremit ve tas parcalari doldurup, harci doktum. Tabanina da kalip yaptim ayni sekilde. Sonra da sivama kismina basladim hem icten, hemde distan.


7.Avgust firmasindan kestirdigim saci bukme zamani. Once isaretleyip, sonra pense ile sekil verip, tahta ile takozladiktan sonra cekic ile dovdum kenarlarini.

Oldu da bitti masallah; dostlarla nice mangallara insallah 😁

Alttaki bolmeyi odun koymak icin dusunmustum ama yegenlerimden Cagla tandir fikrini kafama sokunca neden olmasin dedim.

Icine doktugum zemin betonu ustune bolca olacak sekilde nispeten sivi hazirladigim samot harci ile sivadim firca yardimi ile. Samot harci tugla sobalar, cam ve metal firinlari basta olmak uzere yuksek isi ile calisilan alanlarda ates tugla da denen malzemeleri yapistirmak icin kullanilan yine isiya dayanikli bir harc. Kendi ozel suyu var, onunla hazirlanmasi gerekmekte performansi icin. Sobanin tuglalari icin almistim bende. 

Kapak sacini ya krose ile kapatacagim; ya acik pitonlarla; o kismi heniz netlestirmedim ama genel olarak hali bu olacak. Sivasini yaparken ust tarafina koydugum metal bar bir seyleri asmak icin ideal olacak pisirmek icin. 

Ana hatlari ile bir baska geri donusum kendin yap projesi tamamlanmis oldu. Daha islerin gerisi geride; azimle devam yeryuzu cennetimizi insaa etmeye. đŸ’ȘđŸœ

Saglicakla,

Biz






Comments