Sicak, cok sicak!

Sicaklikta Akdeniz'i aratmayacak gunlerden merhaba,


Gecen seneye gore bu sene daha sicak gidiyor gibi mevsim. Bahce ve canlilar kurumakta gunluk sulamama ragmen. Ortalama sicaklik golgede 40 derece! 


Dun kalan hafriyati ayristirma ve kirma isi ile ugrastim havanin parcali bulutlu olmasini firsat bilip. Yine bile nefes kesen bir tempo oldu, en konusacak halim kalmamisti komsu ne yapiyorsun deyince; hortumu kendime tutuyordum elimi, yuzumu, kollarimi yikayip serinlemek adina.

Normalde bir metreyi askindi burdaki hafriyat. Bahce yolu, tretuar, merdiven vb alanlarda kullanip baya erittim. Erittikce altta kayalar gorunmeye basladi.

Bunlari kenara ayirip, kiremitleri biraraya toplayip kirip, orda yetisen uc yabani agaci koklemek bu haftanin gorevi.


Eger koklemek istediginiz agac koku genisse bir noktaya kadar kesip, akabinde ates yakarsaniz isiniz daha kolay olacaktir.


Ciddi anlamda kok atan, akasya gibi kok surgunlerinden deli gibi ureyen bir agac bu. Kokleri incir gibi suya yonelip, beton patlatiyor. Ne meyvesi, ne cicegi yok. Boyle iki kok daha var ama henuz ulasamadim. Bir sekilde cikan elma var, niyetim bir tek onu birakip, minyatur elmadan asi yapmak. 


Mangal ve tandir standini bitirmenin ardindan salincak ta yapayim istedim o alana. Yan komsunun devasa mese palamudu var, bicilmis kaftan. Citi yapmak icin kullandigim lastiklerden kestigim ic cemberleri kullandim. Cember dedigime bakmayin celik iple islendiginden hayli saglam bir malzeme.


Sonrasinda orgu ile iclerini dolduracagim ama bu hali ile bile gayet iyi oldu.

 
Test edildi onaylandi; sallanmak isteyen var mi?

Saglicakla,
Biz 





Comments