Doktora gitme zamani

 5'te baslayan gunden merhaba,

Normalde yazmaya basliyorum ancak islerden dolayi devam etmem ya da bitirmem gunler surebiliyor. 

Alevlerin cok yaklastigi gun hayli stress yapmistim ve muhtemelen bundan kaynakli Haylaz yine hasta son bir kac gundur ve hem aksam, hem sabah kan damlasi vardi idrarinda bu hafta.Sonuc doktora gitme, kontrol, tislama, ates olcme, girlama, igne, patileme, ikinci igne pence atma, doktorun kusura bakmayin deyip durmasi, enjektore cekilen ilaclar, benim ilaclari oral yoldan vermem,.. Mamalari ayrildi yine; bu toplamda 5 saatlik uyku demek geceleri. Acikinca tepeme dikilip dokunarak beni uyandiriyor sipa kalkip mama vermem icin.

Turkiye'de iken Felicia markasinin bir mamasini kullaniyorduk ve hic sorun yasamadik. Burda geldigimizde bir Alman markasi kullandik ve tahminim tetikleyen o oldu bu sorunu. Malesef Felicia'nin Balkan ulkelerine satisi yokmus. Araba ile gelen biri olsa diye bakinmaya basladim 12 kiloluk paket getirtmek icin. 🤞🏼🙏🏼

Aslinda yazacak seyler birikti. Bahce gunbegun kendin yap / DIY projeleri ile canlanip guzellesmekte. Cati tadilatindan cilan kiremitleri yan tarafa toplamistik arkadaslarla. Bahce yolu basta olmak uzere baya kullandim ancak yine de bir yukselti kalmisti ve istenmeyen surungenlere yasam alani sagliyordu.

Buraya ne zaman baksam eksi bes kilo goruyordum; saglam is vardi burada.

Ilk is ayristirmaya basladim; mangal alanina yol yapmak icin duzgun olan kiremit parcalari, catidan cikan beton parcalari, icinden cikan kaya parcalari ki bazilarini yerinden kaldirmak bile zordu. Kirsalda eski evler ve bahce duvarlari bu taslarla orulmus. Sigga deniliyormus bunlara ve cok saglam oldugu, ayni zamanda izolasyon sagladigini soyledi komsular. Hafriyatin altindan bu kadar cok kaya cikacagini beklemiyordum acikcasi, eldeki malzemeye gore is yapmak gerek. 


Ayristirma sonrasinda sekli belirmekle basladim. Hep dedigim gibi kafamda oturmadan, taslak bile olsa cizim yapmadan ilerleyemiyorum kendi adima.

Kayalarin yapisindan dolayi oval bir sekil tercih ettim; bir araya topladigim sekilsiz kiremit parcalarini kirmak ayri bir eforttu. Kirik parcalar mermi gibi firladigindan mutlaka gozluk kullanin derim. Nitril is eldivenleri zaten olmazsa olmaz bu tip islerde.

Yaklasik bir haftami aldi ama degdi. Hem ortalik temizlendi. Yabani agaclarin koklerini yakip soktum. Bir tek icinden cikan elmayi daha sonra asilamak uzere biraktim. Kenatda da bir elma vat ama suajda cok sicak yerini degistirmek icin. Sonbaharda onu kokleyip, o alana ardiye ustune giden yol yapmak niyetim.

Icine naylon gerip zemini sabitleyip akabinde toprak kkoymakdusuncem. 1 m3 olsa bile yeterli ancak henuz bulamadim toprak. Sonrasinda da seneye sebzeleri ekecegim bu alana. Domatesler basta olmak uzere sebzeler gunesten cok etkilendi bu sene. Dev mese palamudu o alanin ogleden sonra yari golge olmasini sagliyor, sanki daha iyi olacak gibi. 

Azimle devam,
Saglicakla
Biz 



Comments