Dunyanin en zararlısı; insan!

 Merhabalar,

Her ne kadar insanlar yeterince umursamıyor olsa da dünyamız tükeniyor. Istediği herseye kolayca/kisa surede erişince kaynaklar sinirsiz sanılmakta; gida basta olmak uzere inanilmaz israf yapılmakta buyuk cogunluk tarafindan. 

Karadag'da insanlarin en elestirdigi konu atıklar. Belediyelerin atik toplamada yetersiz kaldigi sıkca dile getirilmekte ama nedense kimse kendi yaptığını söylememekte.

Gecen Cuma anne kediyi kisirlastirmaya götürdüğümde başkentte yürürken ikinci kat balkonu yıkayan birisi butun kirli suyu asagiya boca etti; tam ben geçerken! 

Forumlarda surekli yazılmakta "yapmayın" denmekte ama hala insanlar balkondan, pencereden, arabayla giderken çöplerini fırlatıp atmakta hiç bbiror seyi umursamadan.

Yaşadığım köyde çöp konteyneri yok; buna rağmen bizler haftada bir ya da iki defa Danilovgrad'a götürüp atıyoruz çöplerimizi. 

Geri dönüşüm, atık ayrıştırma, malzemeleri değerlendirme konularında çokça yazdığımın ve fazla ısrarcı olduğumun farkındayım. Ote yandan umursamayan milyarlarca insan olduğu düşünülürse az bile yazıyorum bana gore. 

Karadağ'da yol kenarlarında "P" harfi ile gösterilen park alanları mevcut gerek acil durumda durmak, gerekse mola vermek için. Kujava sapağındaki park alanının hali ise bu. Oraya kadar getirebilen neden atık merkezine götürmez ve direkt kamyonu doğaya boşaltır?

Bahceye yol yapmaya başladım yine elde kalan hafriyatlarla ve kalas ihtiyacım oluştu. Gidip satin almak yerine arabaya sigdirabildiklerimi aldim ordan kullanmak icin tum yavaşlayıp bakanlara inat. Keske aracım uygun olsaydı; hepsini alırdım. 


Yolu tamamladıktan sonra cold frame yapmak niyetim kış icin kalaslarla. Çıkacak küçük parçalar da sobada kullanılabilir pek ala. 

Bizler geldik geçiyoruz dünya seferinden. Evet, belediyeleri, kurumları eleştirelim ama ote yandan doga ve sürdürülebilir eko sistem icin siz ne yapıyorsunuz?

Çuvaldızı başkasına batırırken, iğneyi de kendine batırmalı insan...

Sağlıcakla,

Biz 





Comments