Sokak hayvanlari

 Yagmurlu bir gunden merhaba,

Haftalarca duman altinda kaldiktan sonra vadide, son bir kac gundur yagan yagmurlarla adeta nefes aldik.

NASA'nin web sitesine bakilirsa sadece benim bulundugum bolge degil, tum Karadag'daki yanginlar sonmus vaziyette. Darisi yangin devam eden yerlere de yagmurlar yagmasina diyorum tum kalbimle.

Antalya'dan bir misafirim gelmisti. Ona vadiyi gostermek adina Danilovgrad - Niksic yolu ustundeki anitin orda durdum. Arabadan inmemizle, uc minik suprizle karsilasmamiz bir oldu. 

Avuc ici kadar uc kedi yavrusunu bir kutu konserve mama ile abartisiz dagin basina, ustelik ana yol kenarina birakmislar. Ne su, ne barinak, ne anne. Yagmurlarla gun icindeki isi dustu, geceler ise daha serin.


Hali hazirda bahcede baktigim anne kedi ve bebelerinin sorumlulugu var ancak arkami donup gidemezdim bebekleri orda birakip. Bir kac saat daha dayanabilirlerdi en fazla. 

Usumemeleri icin coraptan zibin yaptim. Hava sicakligina bagli olarak aksam giydirip sabah cikariyorum. Kedi yavrulari karin kaslari calismadigindan ortalama 2 ay anne kediye ihtiyac duyarlar tuvaletlerini yaptirmasi icin. Anne kedi genital bolgeleri yalayarak idrar ve diskilamayi saglar. Annesiz birakildigi icin yavrular birinin makat agzinda ciddi zorlanma ve yirtik olmus, kanamasi var. 

Issiz olunca hayli kisitli bir butcede hareket edebiliyorum. NVO SPAS organizasyonu (Kristina) ve komsular (Nino ve Vicky) sagolsunlar kuru mama sagliyorlar. Bende sosis, yogurt, sut sagliyorum bahcedeki kedilere. Ayni sekilde NVO SPAS yavrularin doktor masrafi icin yardimci oluyorlar. Ic parazit te varmis yavrularda, doktorun uygunluguna gore Pazartesi ya da Sali gunu parazit asisina goturecegim. 

*** Kedilerin, ozellikle yavru kedilerin sistemi dut ve sut urunlerini kolayca sindiremez. Bu yuzden sulandirmadan vememek gerekir.

Benek ve Haylaz hayli rahatsiz bahcedeki artan kedi nufusundan. Ancak yapacak bir sey yok, buyutecegiz bebekleri kendilerini toplayana kadar.

Eger bir can sahiplenmek isterseniz LUTFEN SATIN ALMAYIN. Sokaklar ve barinaklar bir eve ihtiyaci olan pek cok kedi ve kopege ev sahipligi yapiyor. Ve lutfen, eve aldiginizda da bir omurluk olsun. Cogu kisi kabul etmese de hayvanlarin pek cok insandan daha fazla duygu, dusunce, anlama kapasitesine sahip.

Saglicakla,

Biz 

Comments