Yazacak cok seyler var ama;

 Yorucu gunlerden merhaba, 

Aslinda yazacak pek cok sey var su yazmadigim gunlerde yaptigim ama yazmak gelmiyor icimden. Insanin yuregi nasil acirmis onu deneyimliyorum gunlerdir birbiri ardina baslayan yanginlar, yitip giden canlar, yok olan umutlar...


(Fotograflar kimindir bilmiyorum; eger sahibi bana ulasirsa isimlerini ekleyebilir ya da kaldirabilirim.)

Turkiye yaniyor! 

Benim dilegimdir bu; yasattigi ne varsa yasamadan gecip gitmesin kimse dunya seferinden. Su ana kadar 9 idi olu insan sayisi. Kac hayvan yanarak ya da bogularak öldü, kac ev yandi, ne kadarlik bir orman ve tarim arazisi yandi, hasarin tam boyutu nedir henuz bilen yok zira devam etmekte cogu yerde yanginlar. 


Mugla ilinde cekilmis bu fotograf ta. Kimdir fotograftakiler bilmiyorum ancak benim icin kadin budur. Bilmeyenler icin; o yangin hortumlari bosken hafiftir ama ici su doluyken hayli agirdir. Ozellikle boyle yokus yukari tasimak deyim yerinde ise her babayigidin harci degildir. Ayaklarina tas, omurlerine dert degmesin mucadelede emegi gecenlerin  

Asiri sicak seyreden havalar burda da yanginlari tetiklemis vaziyette. 

Baskent Podgorica'da bulunan Gorica tepesi bir hafta icinde ikinci defa yandi. Ayni sekilde manastir civarinda da kucuk yanginlar var. Arazi yapisi geregi buyuk oranda havadan mudahaleler yapilmakta.


Bagli oldugumuz sehirde de dumanlar yukselmekte; mesafe yaklasik 14 km karayolu ile ama kus bakisi tahminen 6-7 km. Ruzgarin tasidigi duman kokusu ve kulleri anlatmaya kelimeler yetmez. Benek ve Haylaz'in isim kunyelerini taktim son bir haftadir, evraklarimiz da bir arada ne olur ne olmaz diye.

Yanginlarin bir baska ve daha kotu sonucu var bana gore. Alevlerin yok ettigi biyolojik yasam cesitliligi olmayinca kalan tarim alanlarindaki ekili urunlerin dollenmesi. Su anda cogu urune donmus olsa da ekilecek yeni urunlerin tozlasmasi icin en basta arilara ihtiyacimiz var ve onlar da ciddi anlamda zarar gorduler. Yesil dokunun gitmesi ile birlikte toprak daha fazla gunesi soguracagindan, daha fazla isima yapacagi icin dengeler hayli etkilenecek. 

Umarim su felaketler bir an evvel son bulur,
Huzunle,
Biz 

Comments