3.doz asi; Dubrovnik

Kirik bir gunun aksamindan merhaba,

Daha once belirttigim gibi Karadag hujumeti tarafindan ikameti olan yabancilara da asi hakki tanininca Mayis ayinda iki doz Sinopharm olup, sertifikayi almistim. 

Ancak dunyadaki hemen her ulkenin ayri kurallar koymasi, kimi ulke tanirken, kimi ulkenin hala Cin asilarini kabul etmeyisi ve EMA (Avrupa Ilac Ajansi) tarafindan onay verilmemis olmasindan oturu arayis icindeydim.

Hirvatistan tarafindan Dubrovnik'te turistlere yonelik Pfizer, Moderna ve Janssen asilama yapilacagini ogrenince; Ekim ayinda yapmamiz muhtemel olan Turkiye seyahatinden oturu iletisime gectim direkt. Persembe gunler 11-12 arasinda turistlere asilama yapiliyormus. 

Sabah erkenden yola dustum bende. Normalde Herceg Novi uzerinden direkt ulasilabiliyor ancak o guzergah yolu 50 km daha uzatiyor kuzeyde oldugumdan. Dolayisi ile Karadag-Bosna Hersek-Hirvatistan guzergahini kullandim. Aracimda teknik bir sorun oldugundan (70 km hizi gecince hem ABS hem de el freni lambasi yaniyor. Ustaya gosterdim, beyne de bakildi, deneme surusu de yapildi ama bir sey cikmadi. Tamam, bir hizli Gonzales degilim ama bu sorunu da cozmem/cozdurmem gerekiyor bir sekilde) sinirlarla beraber 3 saat surdu tek yon gidis. 

Her sinirda asi ya da PCR test sonucu istendi. Karadag'daki asi sertifikami yanima aldigimdan sorun yasamadim. Hirvatistan giriste sinir polisi neden direkt gitmeyip Bosna uzerinden geldigimi sordu hakli olarak. Yasadigim yeri belirtip o yolun tek yonde 50 km daha fazla oldugunu belirttim bende. Sorunsuzca gectim sinirlardan. 

Ortalama 20 dakika bekleme suresi akabinde asiyi olup, belgeyi aldim. Insanlarin ozeline saygi baglaminda fotograf cekmedim ancak yaklasik 10 asi masasi, 10 da bilgisayar masasi kurmuslardi. Ekip gayet etkili, hizli ve guleryuzlu idi. Asi sonrasi olasi reaksiyon ihtimaline karsi 10 dakika da oturttular. Sukur bir sorun olmadi, bir tek gunesten sakinmami tavsiye ettiler o gun. 

Roaming ucretlerinden dolayi offline haritayi kayit etmistim telefona. Antik Dubrovnik'i kesfetmekti niyetim ancak offline harita dort defa ayni guzergahta tur attirinca sansimi zorlamayip devam ettim. Oncesinde bir tepede durup bir kac fotograf cektim ama.




Pandemi kaynakli izole hayat yasayinca Antalya'dan beri ilk defa deniz gordum yaklasik iki yilda. Ozledigimi fatk ettim denizi gorunce. Devasa River Cruise gemileri de rahatca gezip tozdugumuz eski gunleri animsatti bana...

Agustos basinda komsularla Trebinje'ye gittigimizi yazmistim. Donuste nasilsa icinden geciyorum diye mola vereyim istedim. Hem bir seyler almak, hemde bir seyler yemek icin. Bir ara sokaga girdim araba ile, giriste ucretli park levhasi vardi ancak mesaj atilmasi gerekiyordu ki bende Bosna hatti yok. Makine fotografi da vardi ama gezindigim 5 sokakta ne makine, ne de gorevli gormedim. 

Bosna Hersek her ne kadar AB'ye yari uye olsa da, kendi yerel parasini kullaniyor, Euro kabul etmiyor. Beklerken bankaya yurudim doviz bozdurmak icin, sonra yanindaki markete girdim ve sonra arabanin yanina geldim. Suprizzzzz; para odemek icin arayip bulamadigim gorevli, bir sekilde ara sokakta benim araci bulmus ve ceza yazmis, ustelik tekere de kilit takmis. Yazdigi ceza makbuzu Kiril alfabesi ile oldugundan bir sey anlamadim, neyseki yapistirdigi kagitta Ingilizce de yaziyordu ve neyse ki fazla oyalanmadan dondum arabanin yanina; yoksa bankalar kapanacagi icin orada kalakalirdim sokakta, cocuklar evde ve bahcede!

Gidip cezayi yatirdim ve beklemeye basladim gelecekler diye. Megerse aramam gerekiyormus, neyse ki yerel bir aile gorup anladi durumu ben bos bos beklerken ve arayip haber verdiler gelip kilidi sokmesi icin. Bir sure de oyle bekledim. Adamlara odeme makinesini sordum ama tek kelime Ingilizce konusamadiklarindan anlasamadik haliyle. Alisverisi falan bosverip arkama bakmadan uzaklastim Trebinje'den bir daha tovbe dieyerek. 

Apartman onlerini dahi ucretli park yapmalarini anlarim; anlamadigim sey gelip gecenlerin Bosna hatti olamayacagi icin neden makine ya da gorevli yok tahsil etmek icin ucreti? Veya nasil ben bes sokak arayip ne gorevli, ne makine bulamazken o 20-25 dakika icinde gorevli benim arabayi buldu eger tezgah degilse bu?

Velhasil, Dubrovnik'ten guzel anilarla donerken, Trebinje motivasyonumu alt ust etti. Bir daha Bosna Hersek'te mola vermem, tovbe dedim bende. Sizlere de tavsiye ederim durmamanizi, eger duracaksaniz da oturup arabada bekleyin gorevlinin ortaya cikmasini. Beni gordukleri sure icinde gelmemislerdi gerci arabanin yanina. Ayrilir ayrilmaz gelmisler!

Hirvastistan devletine tesekurlerimi sunuyorum bir dunya vatandasi olarak sagladiklari bu imkandan oturu. Bosna Hersek debletine de tessuflerimi sunuyorum Trebinje'de turistlere kurulan bu tuzak icin. (Gelen adamin cebi abartisiz para doluydu, demek ki tek av ben degilmisim dun!)

Saglikla kalin, saglicakla kalin ve lutfen dikkat edin.
Biz 


Comments