DIY; Bahce yolu

 Yagan bir gunun ardindan merhaba,

Ardiyenin ustundeki alana yaptigim mangal yeri ve oturma alanina erisim icin bahce yolu yapacaktim ancak kumum bitti. Bir kucuk kamyonetten asagi getirmiyorlar ki cok fazla benim icin; bana gereken en fazla iki varil kadar bir seydi ve bu yuzden askiya almistim o yolu.

Yan komsum kendi yaptigi insaattan kalan kumu kullanabilirsin ddeyincegozlerim parildadi haliyle. 

Kujava giristeki park alanina atilmis kerestelerden bahsetmistim daha once. Yola kalip yapmak icin kereste almam gerekirken resmen "Korun istedigi bir goz; Allah verdi iki goz" dedikleri hesap kalaslar karsima cikti ve aldim tabi ki elde olani degerlendirmek adina.

Zeminin otrakli olmasi icin bir kat catidan cikan kiremit parcalarini doseyip, ustunu ortecek kadar harc doktum ve 3 gun oturmasini bekledim betonun. Aklinizda bulunsun; har doktugunuz zaman ggundeiki defa sulamaniz gerekli hizli kurumayi engellemek adina. Boylece nispeten mukavemeti de artuyor betonun.

Yagmurlarda kaymayi engellemek adina ikinci kati doktukten sonra supurge ile enlemesine tarama yaptim. Karli/buzlu sehirlerde de yollari traslarlar ayni sebepten. 


Bahcedeki pisiler koydugum deseni yetersiz bulmuslar ki kendi desenlerini koymuslar kasla goz arasinda. Gormemle "leyyyyyynnnnn" demem bir oldu ama suclunun haline bakin;

Sunun uzerine kizmak ne mumkun? Sipalar biliyorlar beni nasil tavlayacaklarini 💗


Ellerim ve ayaklarim deri degistirdi harctan dolayi ama sonuc hayli tatminkardi bana gore;


Oturma / mangal alanina giden tertemiz bir yolumuz var artik. Ana bahce yolu gihcetas dosemekti niyetim ikinci kata ancak atlamisim uc minik canavari; bende boyle yaptim.

Bacayi yaparken merdiven ustundeyken dusurdugum harclardan dolayi bu taraftaki tretuar biraz kptu olmustu; bu vesile ile oraya da ince bir kat beton dokerek olayi bitirdim. 

Boyle bir islem yapacak olursaniz guclendirmek adina islakken yuzeye cimento serpmeyi ve ertesi gu den baslayarak 3 gun sabah aksam sulamayi unutmayin derim. 

Dort torba cimento, eldeki malzeme ve ortalama bir haftalik calisma ile bu proje de tamamlandi boylece. Aliriz bir masallah okuyanlardan.

Bu arada, blogu cevrenizle paylasirsaniz sevinirim. 

Saglicakla,
Zeliha  




Comments