Geri donusume devam

 Yagmurlu bir gunden merhaba,

Bebeklerden ve islerden dolayi biraz gecikiyorum yazmaya guncellemeleri. Yagmurlar basladigindan bundan sonra daha fazla zamanim olacaktir diye dusunuyorum.

Park alanina atilmis ahsaplardan bahsetmistim daha once. Oturma alanina yapacagim yol icin kalip tahtasi ihtiyacim varken ilac gibi gelmisti. Ilave olarak baska islere de yaradi; yol levhasi ve oturma grubu gibi.

Kasim sonu evin kapi pencerelerini PVC ile degistirttigimde cikan parcalarin bir kismini buraya koymustum. Abartisiz onlar bana, ben onlara bakiyorduk. Tasarimlari nasil yaptigimi soranlara "malzemeleri dinliyorum" diyorum. Kulaga biraz tuhaf gelse de geri donusum ve / veya tasarim yapanlar anlayacaktir ne demek istedigimi. Ve malzemeler "haydi" dedi.

Eskizleri genelde elde tutmuyorum. Bir de buyuk oranda kafamda kuruyorum detaylari. Burda da once ikili ile basladim donusturmeye;

Hazirlayip guclendirdigim cerceveyi hazirladigim iskelete oturtmakla basladim.


Sonra panjurun iki kanadi oturak ve sirtlik olarak yerlerini aldi.

Kol desteklerini de kesip takinca ana hat ortaya cikti bile.

Ozellikle ham ahsapta yuzeyler puruzlu olur, zimpara yapmak gerekir. Zimpara kagidini direkt elle kullanirsaniz orantisiz olabilir duz yuzeylerde. KenKenadima XPS de denilen sert kopuk uzerinde kullaniyorum zimpara kagidini. Boylece hem el korunuyor, hem kol daha az yoruluyor, hemde yuzey daha duz ve duzgun oluyor; tavsiye ederim.

Iki ttaneikili yapayim demistim ama eldeki malzemem  yetmedi, bbendehemen tekliye dondum.


Kolcakli mi yoksa kolcaksiz mi diye fikir sordugumda "tabi ki kolcakli" denince genel olarak hemen ekleyiverdim.

Yegenlerimden Cagla, hem sehpa hhemdeayak uzatmaya tabure olarak kullanilacak bir seyi aklima sokunca hay hay dedim bende; yaptim gitti.


Once kalin, sonra ince zimparasini yapip, uste boya ve vernigini atinca daha bir derli toplu oldular.


Ve oturma alanimiz hazir; ustelik sadece civi, vida, boya, dekupaj testere icin kullandigim elektrikle; toplasaniz 12 Euro civarinda bir masraf.

Hep dedigim gibi; dunyanin kaynaklari sinirsiz degil, bu yuzden geri donusume agirlik vermemiz gerek yarinlar icin. Cope atmadan iki defa dusunmek gerek...

Saglicakla,
Biz 








Comments