"Göğsümü çatlatırken nabzının tükenmiş sesi"

 Aci dolu bir sabahtan merhaba

Son bir kac gundur yazdigim uzere kucuk yavrularla ugrasiyorum. Danilo hic iyi degildi, iki gecedir banyoda sabahliyorduk onunla sicak su siseleri ve isitici ile. Ve az once melek oldu. Bana bir mezar daha kazdirma demistim ama dinlemedi sipa. Ve aglama ozurlu olan beni iki gun ara ile aglatti gidisi ile...

Kisirlastirma konusunda genelde "gunah, bir kere dogursun, anneligi tatsin, vs" seyler söyleniyor insanlarca. Her trafiğe ciktigimda kac kedi ve kedi yavrusu ölüsü görüyorum bilmiyorum. Benek ve Haylaz icin bile "kisirlastirtma, bir kere anne baba olsunlar" tepkisi ile karsilasmistim. Yavrulara aile bulamazsam barinaga ya da sokaga birakabilecegimi akil vermislerdi ustelik; sanki barinaklar komforlu tesis, sokaklar son derece guvenliymis gibi!

Günümüzde kediler kopekler sokakta yasayabiloyor mu bilmiyorum ama cok kötü bicimlerde öldüklerini ve öldürüldüklerini biliyorum. 

BU YUZDEN EGER HEPSINE BAKAMAYACAKSANIZ, SOKAGA YA DA BARINAGA TERK EDECEKSENIZ KEDI VE KOPEGINIZI KISIRLASTIRIN. Girmeyin kanlarina!

Turkiye'de pek cok belediye sokak hayvanlarina ucretsiz kisirlastirma yapiyor. Yurtdisinda da pek gonullu / sivil toplum kuruluşu bu noktada destek oluyor. Danilo'nun ozel mama ve doktor masraflarini NVO SPAS isimli kurulus ustlendi. Eger bağış yapmak isterseniz gozu kapali yollayabilirsiniz, ben kefilim.

Doktor ve serum fotograflari ile degil, bu hali ile animsayacagim Danilo'yu. Huzur icinde uyu bebegim, umarim acilarin son bulmustur...

 Huzunle,

Zel 

Comments