Neden Danilovgrad?

Erken baslayan bir baska gunun sabahindan merhaba,

Genelde Haylaz olurdu sabah 4 itibari ile durten ama bu seferki Benek oldu. Bahcedeki anne kedi ve yavrulari icin surekli mama ve su bulunduruyordum ancak kpyun diger kedi kopekleri gelmeye ve abartisiz yutmaya basladi mamalari. O bile bir nebze idi ancak kedilerden birisi bebeklerden birinin gozunun icine pati atmis; iste bu olmadi. Evde ilkyardim malzemeleri surekli var; ama benim, ama onlar icin. Ancak o geceden beri mama birakmiyorum disarda. Ortalama iki saattte bir cikarip bekliyorum yemelerini. Simdi de ordayim yazarken; bir fincan da kahve aldim elime, gunesin dogusunu izliyorum bir yandan...


Sonbaharin kendini iyice hissettirmesi, gunlerin de kisaldiginin gostergesi ayni.zamanda.

Karadag denince insanlarin aklina Kotor, Bar, Budva, Tivat geliyor genelde. Sadece Turkler degil, ulkeyi ziyaret eden diger ulke vatandaslari da ayni sekilde. Oysa Karadag cok daha fazlasi. 

Danilovgrad her ne kadar denize uzak olsa da, ortasindan gecen Zeta Nehri sehre bambaska bir guzellik katmakta.

Sonbahar ve kis yagmurlarinda kopru ayaklari nerdeyse gorunmez oluyor. Korkutmuyor dersem yalan olur onca yagmur; (ozellikle belediyenin hatali yolu yuzunden evimi 20 ayda 3 defa sular basinca gecmiste) yine de her havasi ayri guzel bana gore.

1974'ten beri duzenlenen uluslararasi heykel sempozyumu bildigim kadari ile ulkede tek.

Danilovgrad madenlerinden cikarilan mermerler, dunyanin dort bir tarafindan gelen heykeltraslarin elinde hayat buluyor. Bana ekspresyonizm akimini animsatiyor bu heykeller; oldugu gibi degil; hissedildigi gibi sekil buluyorlar. 

Acikhava heykel sergisini yil boyu ziyaret edebilirsiniz. http://www.vajarska-kolonija.co.me/ web sitelerinin adresi. 

Umjetnička Kolonija
020 811 038
https://maps.app.goo.gl/2vaSUhiviZ67XT1D9 

Ve GPS lokasyonu. 

Zaman zaman burada resim sergisi de duzenlenmekte. Temmuz ayindaki sergi hakkinda yazma imkanim olmamisti.




"Neden hepsinde bull terrier var?" diye sormustum. Karadag'in sembol kopegiymis; guclu ve agresif. Dikkat edilmezse tehlikeli irklardandir bull terrier cinsi. 

Ruhlarinda bir bebek yasar bana gore; orasi ayri 💗

Velhasil kelam; neden Danilovgrad sorusu cok geliyor karsima. Sanat, doga, huzur, komsuluk,.. Neye ihtiyacim varsa var Danilovgrad'ta, daha ne isteyebilirim ki?

Saglicakla,
Biz 




Comments