Danilovgrad'tan Antalya'ya araba ile seyahat

 Gunesli bir gunden merhabalar,

Bahsetmis oldugum uzere Antalya'ya gitmem gerekli idi ve sinirlarin kapanma/ucuslarin iptal olma ihtimaline karsi Benek ve Haylaz'i da alarak gittim.

Normalde niyetim Karadag - Arnavutluk - Yunanistan - Turkiye guzergahi seklinde gitmekti. Durak noktamiz Sarkoy oldugundan bu yol cok daha avantajli idi bize ancak Yunanistan Podgorica buyukelciligi Eylul ayindaki bilgi talebi mailimize seyahat tarihine yakin tekrar yazmamizi talep ederek donus yapti, sonrasindaki maillerimize ise cevap alamadik ta ki geri donene kadar. Turkiye'nin Atina buyukleciligi ise hic cevap vermedi bilgi talebimize. Bende GPS'i takip edip Sirbistan-Bulgaristan hattina yoneldim.

Eger Yunanistan uzerinden gidebilseydik yaklasik 14 saatte varacaktik Sarkoy'e. GPS bu hali ile bile +2 saat koydu. Esas supriz Karadag - Sirbistan sinirina varmadan yolun kapanmis olmasi idi. Onumdeki tiri durdurmuslar, pesinde ben ve diger araclar. Yolun 5 saat sonra acilacagi soylenince dagin basinda, hicligin ortasinda 5 saat kalmaktansa gerisin geri surdum arabayi bende. 

GPS Kosovo uzerinden yol verdi. Yunanistan gecise izin verir vermez belli olmadigindan Kosova-Makedonya-Bulgaristan uzerinden cizdim hatti. Rozaje tarafindaki kapiyi kullanmamin hata olacagini hic tahmin etmemistim.
Herseyden once Berane'den itibaren kar vardi, Rozaje ve yukarisi daha zorlu idi benim gibi acemi sofor icin. 

Suraya "Yaz lastigi ile bu yolda nasil gidilir?" diye dusunen benim yuzumu eklersem daha iyi olur sanirim. Ben Akdenizde dogup buyudum, kar benim icin filmlerde ya da bici bicide olan bir sey, yolda ve etrafta alakasi yok.


Cocuklar da ilk defa kar gorduler ve onlar da hayli saskindi.

Esas eglence (!!!) Karadag sinir kapisindan sonra basladi;

Bir dusunun, yol kenarlari komple kar, yol gidis gelis, hayli yogun bir sis, arkada ciyak ciyak bagiran Benek ve rampa asagi keskin virajlar! En son saunada bu kadar  terlemistim! Resmen 2.vitesle indim asagiya kadar, cok nadir 3'e takabildim vitesi. Eger araba ile gidecekseniz ozellikle bahara kadar bu yolu kullanmayin derim.


Her ne kadar kartpostal gibi olsa da tekrar deneyimlemek istemem yakin zamanda bu yolu acikcasi.

Burdan sonrasinda Bulgaristan'a kadar nispeten iyiydi. Bulgaristan'da vignette denilen bir parali sistem var yollar icin. Imternetten alabilirsiniz eger guzergah belli ise. Ben son ana kadar Yunanistan'dan umutlu oldugum icin alamadim, Bulgaristan'da da internetim yoktu. Vignette i haftasonu, bir haftalik, aylik ve daha uzun sureler icin alabiliyorsunu. Almadan gecmeyin derim zira plakalar surekli kontrol ediliyor, olmadigi anlasilirsa para cezasi var. Sinir polisi benzinliklerden de alabilecegimi soyleyince ilk benzinlige girdim ve 21 Euro odedim bir aylik vignette icin. Direkt alsaydim daha uyguna gelecekti. 

Turkiye'ye giris icin cok fazla stresim vardi; Benek ve Haylaz'in ciplerini kontrol ederler mi, ederseler nerde ederler, etrafta baska kedi kopek olur mu, cocuklar sorun yasar mi vs. Malum Haylaz stres olunca sistiti basliyor direkt ve kan geliyor idrar yollarindan. Bosuna stres olmusum; bakmadilar bile. Ote yandan her sinirda pasaportumu verirken kedilerim oldugunu belirtip evraklarini uzattim. Sinirlarda calisanlar vucut dilini okumayi iyi biliyorlar.

Turkiye'ye giriste pasaport kontrolu akabinde arac kaydindan geciyorsunuz. Eger arac sizin adiniza ise pasaport, ruhsat ve yesil kart sigortasi yeterli. Yok degilse bir de vakalete sahip olmaniz gerek. 

Normalde Yunanistan uzerinden gidebilseydik 14 saatte varacaktik Sarkoy'e. Son anda guzergah degisikligi de ekleninde 14 saatlik yol 27 saat surdu yolda benzinligin birinde vermek zorunda kaldigim bir saat uyku molasi ile birlikte. Sarkoy'de bir kac saat uyuyup, bir seyler yiyip devam ettim. Haritaya gore Gelibolu - Lapseki feribotu bize en uygun olandi. Arkadasima ve sirada bir tir soforune sordum nasil yaparim diye. (Feribot saatleri ve fiyatlari mevsime ggoredegistiginden direkt bakmakta fayda var. O bile kesin olmuyor; Gelibolu Lapseki 52.5 yaziyordu, 72.5 imis mesela). Akabinde bindik feribota.


Binek arac kullanan cogu kisi yanindan tir gecmesini sevmez, bende oyle. Ve feribottaki halimiz buydu, alttaki zeminin vibrasyonu ile hepten senlik. 

Feribota binmeden ucreti hazilayin, odeme sonrasinda saha gorevlileri sizleri yonlendirecek feribota binerken ve inerken nereye park etmeniz gerektigi konusunda. Bu parkur yaklasik 25 dakika surdu.  

Eger benim gibi ilk defa araba ile gidiyorsaniz HGS almaniz gerekli. Bazi benzinliklerde de satiliyormus, ben PTT den aldim. Arac ruhsati ile basvurup, 12.5 TL kart ucreti odeyip, istediginiz kadar kredi yukleyebiliyorsunuz. Ayni sekilde uygulamasi da varmis playstore da ama yuklemedim bir kerelik kullanacagim icin. 


Sarkoy - Antalya guzergahinda da tek bir yerde vardi parali yol, onu da kullanmadim. 

Yaklasik 2.000 km ve 36 saat suren Danilovgrad - Antalya deneyimimiz boyleydi. Donus yolunu ve islemleri ayrica paylasacagim.

Bu arada, bu yolu gidip gelmesine ragmen deneyimlerini paylasmayanlar; davul olun, e mi?

Saglicakla
Biz 










Comments