Doganin surekliligi

 Serin bir aksamdan merhaba,

Havalar hizla serinlemekte Balkanlarda; artik 5 dereceye kadar dusmekte geceler. Gecen seneden erken basladik bu sene odun sobasini yakmaya. Herkes bu kis cok sert gececek diyor; bakalim nasil olacak.

Beni birebir taniyanlar bilirler; ben kesme cicek sevmem, cicek kesenleri de. Hakikaten cicek dalinda guzeldir bana gore. Ve doganin surekliligi icin olmasi gereken de budur.

Arilar icin tam bir cazibr merkezi cicek polenleri. Kaldi ki arilar tozlamayi yapmazsa; meyve sebze bulamayiz insa lik olarak.


Gectigimiz sene bir paket aycicegi tohumu almistim. 30 tane kadar tohum vardi icinde. Bir kismini kendim kullandim ve bir kismini komsularla paylastim. Ve tohumlarini toplayip tekrar ektim. Bu sene ise halimiz bu. Avucumda 100 tane tohum var; hesap eyleyin gerisini...

Yine ayni sekilde hizla artan morning glory sarmasiklarinin tohum keseleri. Cicekleri hayli renkli ve zariftir bu cicegin de. Yeter ki sarilacagi bir uzanti olsun; kelimenin tam anlami ile cosar!


Ayri cicekler oldugunu soylememe gerek var mi bilemedim; doganin renklerine asik olmamak ne mumkun?!


Kadife ve aksam safalari da yine tohumdan ekip buyuttugum, ve tohumlarini onlarca insanla paylastigim guzellikler...

Ornekleri daha da arttirabilirim; uzun lafin kisasi dogayi sevin ve gelecek nesillere sevdirin. Insanin olmadigi yerde doga yasar; ama doganin olmadigi yyerdeinsan yok olur. Bu yuzden doganin surekliligini saglamak adina mumkun mertebe saksi/ekme cicege yonelin ve mumkunse kesme cicekten uzak durun. En azindan bu sekilde tohumdan cogalan turlerde.

Saglicakla
Biz







 





Comments