Hosgeldin Ekim; tursu askina!

Ekim ayinin ilk gununden merhabalar,

Gunbegun gunler kisalmaya, geceler uzamaya basladi, artik sonbahari iyice hissediyoruz burada. 

Blogu takip edenler tam bir tursu canavari oldugumu fark etmistir.gerek dogal beslenme, gerek issiz olmanin getirdigi ekonomik kisitlama bir araya gelip; uste de pandemi eklenince evde yapmak her anlamda faha iyi benim icin. 

Karadag'da aci bulmak ciddi anlamda zor, aci ve eksiyi pek kullanmiyorlar mutfaklarinda. Benim gibi Adanali olan biri icin hayli zor bu durum.


Sumborka biberi burda bulabildigim bir kac aci biberden birisi. Hatta eh iste diyebilecegim kivamda acisi bana gore. Normal kosullarda 89 Cent iken fiyatinin 49 Cente dustugunu gorunce doldurdum posete. 


Muhtemelen kizarmaya basladigi icin fiyatini dusurmusler elde kalmasin diye. Oysa ben gorunce "ne kadar atesli" oldugunu dusundum biberlerin 😁

Yillardir ablalarimdan birinin tarifini kullaniyorum tursu icin. Hem tuz, hemde seker var icinde. Tuz ve seker bir arada hayli faydali geliyor bana.icine bbolcagoren sarimsagi da ekleyince offfff diyorum!


Hemen her yemekte ve yemekle beraber tukettigim bir besin oldugundan tursu; evde yapmak hem daha ekonomik, hem daha saglikli oluyor haliyle.


Karadag'da bulabildigim nadide acilardan biri de inferno turunde bu biberdi. Inferno Ingilizce'de cehennem anlamina geliyor. Fidesini alirken ozellikle sormustum animarsaniz ve satici cok aci, cok cok aci demisti. Normalde biber salcasina cekip koyuyorum ama dayanamayip yedim bir tanesini. Nasildi derseniz bir ejderhayi opmek gibiydi derim en yakanindan, en ateslisinden!
Ve bahcemizin tek salcalik kapya biberi. Tohumunu nerden alip ektigimi animsamiyorum. Aci cikma ihtimaline karsi ellemiyorum iyice olsun diye. Eger sinirlar kapanmaz ve gelebilirsem mutlaka iki tane aci biber ve bolca sus biberi getirmek niyetim!


Onlari bir sekilde getirebilirim ama gerek tursu, gerekse Trabzon hurmasi marmeladi yaparken kullandigim limon tuzunu nasil getirebilirim, uyusturucu olmadigina gumrukleri nasil ikna edebilirim henuz bilmiyorum, bakalim neler getirecek zaman 🤔

Saglicakla,

Biz 



Comments