Antalya - Danilovgrad karayolu ile

 Yagmurlu bir sabahtan gunaydin,

Benek ve Haylaz'in seyahat evraklari sureli oldugundan 9.gun burda olacak sekilde ayarladim takvimi.

Karadag'da iken bir foruma da yazmistim, hangi guzergahi kullanmaliyim diye gidis gelis ancak cok gec geldi cevap; Karadag - Kosova yolunda coktan terlemistim. 

Yunanistan hala donus yapmadigi icin Yunanistan- Arnavutluk uzerinden gitme imkanim olmadigindan bu yol kafama yatti; ustelik denenmis. 

Cuma aksamina kadar halledebildigim kadar isi halledip, Cumartesi sabah kahvalti sonrasi bebelerimle dustuk yola. 

Ne olur ne olmaz diye HGS alip, kredi yukledim icine, elimden geldigince ucretsiz yollari kullandim. Ilk durak Istanbul'du. Agustos ayinda cennetten bir melek indi oraya, gormeyi cok istiyordum ve nasip oldu da ❤ 

Bu arada 8 saat 57 dakika yazdigina bakmayin; is cikisi saatlerinde sehir ici trafigini hesaba katmamislar; sadece Izmit merkezi gecmem bir saatten fazla surdu!

Yaklasik 12 saatlik yolcilugun ardindan deyim yerinde ise elimle koymuscasina evlerini buldum. Geceyi orda gecirdim ki cok iyi oldu; hatta bebelerimle sarilip uyuduk beraberce. 

Donuste bagajin hali buydu; orda kalan esyalarim, her gordugum arkadasimin bir seyler koymasi ile tika basa doldu resmen. Neyseki sadece Bulgaristan giriste indirttiler; yoksa saglam kardio olurdu bana.


Plaka ve milliyetten bagimsiz olarak her aracin bagaji araniyor gumruk tarafindan, ve boyle bir evrak duzenleniyor firis yapabilmeniz icin. Bu olmada bariyeden gecemiyorsunuz. Giderken istememislerdi bunu, donuste istendi sadece. Ozellikle sigara var mi diye sordular. Iki paket (karton degil) sigaradan fazlasini ulkeye sokmak yasak Bulgaristan'da.

Giderken Vignette almistim zaten, suresi oldugu icin devam ettim. Bulgaristan'da radar hayli fazla, oyuzden hiz sinirlarina dikkat edin derim.

Bu guzerhagi da ilk defa kullandigimdan GPS elim ayagim oldu burada da. Offline harita baya basarili idi. Makedonya'da yol yapim calismalari hayli fazla giriste, isaretlere uymakta fayda var. Uyku iyice bastirinca bir benzinlige cektim kestirmek adina. Yarjm saat kadar sonra titreyerek uyandim; disarisi eksi iki olmus bile!  Kosova da uyurum dedim ama supriz yasadim!


Transit geciste boyle bir evrak duzenlediler. Bu verilen sure icinde ulkeden cikis yapmaniz gerekmekte. Turkiye'ye gidiste de yoktu bu, belki biz ordayken uygulamaya kondu. 3 saat sureyi gorunce zipladim adeta, sinir polisi ortalama 2 saatte gecis yapildigini, dolayisi ile 3 saatin yetecegini soyledi. Uyku ihtiyacimdan dolayi hayli kotu oldu bu bana, bir yerde durup kahve alip volta attim arabanin etrafinda, bir yerde de gozlerimi kapattim ellerimle; en son direksiyonla el kizartmaca falan oynuyordum uyumamak adina. 

Kosova cikista pasaporta dahi bakmayip sadece o transit evragini aldilar, Arnavutluk giriste gelis yonunu sordular sadece, Kosova'dan geldigimi belirttim ve sorunsuz gectim oradan da. Ilk benzinlikte arkaya gecip bebelerimle uyudum iki saat kadar; ilac gibi geldi abartisiz!

Ortalama 10 gibi giris yaptim Karadag'a. Turkiye'deki iki saticinin uckagidi yuzunden mama alamayinca yolda mama aldigimiz yere yazdim, iki paket hazirladilar, eve gecmeden ugrayip onlari aldim; ve yine ayni fiyata. 

Ve boylece toplamda yaklasik 4250 km ve 8 gun suren seyahatimizi sonlandirdik. 


Bebelerim hala yorgun sanirim, ya da uyumaya bahane ariyor sipalar ❤❤

Paylastiklarim disinda bir bilgiye ihtiyac duyarsaniz lutfen yazin, biliyorsam direkt bilgi verir; bilmiyorsam bu sayede arastirip ogrenirim. 

Saglicakla 
Biz 







Comments