Kis hazirliklari

 Yagmurlu bir gunden merhaba,

Mevsimin iyice kisa yonelmesi ile birlikte isler iyice artti bahcede. Donlar baslamadan once yapilmasi gereken isler hayli fazla. 

Cogu insan sadece ilkbaharda yapsa da hem sonbahar, hemde ilkbaharda yapilmasi daha iyi kireclemenin. Sonbaharda yapilan hem soguk hasarinin azaltilmasina, hemde parazitlerin kis icin govdeye girmesine buyuk oranda yardimci olmakta. Dolayisi ile ortalama Ekim ve Mart aylarinda, en az uc gun yagmur yagmayacak bir donemde yapilmasi iyi olacaktir. Bir faydasi olur mu bilmiyorum ancak kireci hazirlarken icine bir parca da bordo bulamaci koydum. Tabi bunlari yapmadan once butun agaclari (yine hava durumunu takip ederek) once insektisit, sonra fungusitle spreyledim 


Fidanin etrafindaki tel orguye gelince; aylar once komsunun ipini cozen kecisi sari (beyaz) kirazimi yemisti. Resmen gozumun segirdigini soylememe gerek yok sanirim. Ayni komsuya gectigijiz haftalarda manas kurdu icin ilac sordum bburadane alabilirim, limon basta olmak uzere bir kac agacimin kokunu yiyip kuruttu diye. O da bilmedigini ama limon verebilecegini soylemis komsuya. 

Nihayetinde almaya gittigimizde ise esas suprizi yasatti;

Ben bir tane sanirken ikisini birden vermis komsu. Ozellikle sordum emin misiniz diye; uzun sure dis macunu reklamindakiler gibi sirittigimi soylememe gerek yok sanirim 😁

Narenciye yetistirmek hayli zorlu Karadag ikliminde; bu kadar buyuk fidan bulmak zor, bulabilseniz bile hayli pahali. Bense kokulari seviyorum; 
Eger koklamadiysaniz bir narenciye, bir yenidunya, bir elma cicegini DALINDA; anlatmak hayli zor o koku ziyafetini.

Dedigim gibi narenciye icin soguk kaliyor Karadag iklimi buyuk oranda. Bu yuzden gereken don/kiragi ortusu. 


Iklim istegi ve agac boyutuna gore degisiyor ozelligi. 30gr /m2 olandan aliyorum ozellikle Aralik-Ocak-Subat aylarini dusunerek.

Sadece narenciye degil; bebek fidanlari da ayni sekilde orttum. Gecen sene tohumdan buyuttugum orkide agaci fidanlarini toprakla bulusturdum.

"Sonbaharda ekilen agac bir yil onden gider" derler. Bunun sebebi sonbahar-ilkbahar arasinda kok, ilkbahar-sonbahar arasinda ise cicek/meyve gelisimi olmasidir. Dolayisi ile kok gelisimi acisindan sonbaharda ekmek daha makbuldur fidanlari ama koruyarak. 

Bahcedeki inferno ve feferoni biberlerini de satmak istiyorum ancak bilin bakalim engelim ne; 

Ne zaman makasi elime alip ortuyu kesmek icin acsam halimiz bu. 


Makasi birakinca da boyleyiz. Kedi kedileri iste; zorla kofte yaptiracaklar bana! 

Azimle devam cennetimize. Yagmur molasi var simdi bir kac gun;
Donlar baslamadan biberleri de ya ortmeliyim, ya da saksilarla ic mekana almaliyim. Konu aci biber ise; kiymetlimissssss 🤤

Saglicakla,
Biz 

Not: Yazilari begenirseniz paylasir misiniz daha fazla okuyucuya ulasabilmek adina? 





 

Comments