Nar gunleri

Balkanlarin gunesinden merhaba,

Kasim ayi Karadag'da nar demek. Pek cok bahcede en az bir tane nar agaci var. 

Genelde disa donuk cicekler eksi, ice donuk cicekler tatlidir narda. Bende ikisi de ayni agactan gelmesine ragmen limon kadar eksiydi narlarim. Gecen hafta ve bu hafta; yagmur ve ruzgarlarin musade ettigi olcude topladim.

Fazla agaci olanlar, ya da ticari olarak bu isi yapanlar hidrolik press basta olmak uzere ekipman kullansa da benim bir agac oldugundan temizleyip, elle sikarak suyunu cikardim. Neyse ki hamur yogurmaktan ve bahce islerinden oturu ellerim de, kollarim da nispeten guclu durumda; buna ragmen sizladi.

Karadag'da misafirlige gittiginizde kahvenin yaninda hemen ya rakija geliyor, ya da meyve suyu isteginize gore. Hemen herseyin meyve suyunu yapiyorlar. Hatta kabak ve elma karisimini gordum internette ama alip denemeyi dusunmuyorum kendi adima kulagima tuhaf geldiginden.

Bende adete uyarak nar suyunu hazirladim, iki litre de likor yaptim elbette. Boylece bahcenin urunleri ile nane, nar ve elma likoru yapmis oldum ayni zamanda. Bir kis yeter bana ve misafirlere, 5 sise de rakiya yapmistik zaten uzumlerden; misss. 

Danilovgrad'ta uc yildir Nar gunu duzenlenmekte. Uretici ile tuketiciyi bir araya getirmeyi hedefleyen bu etkinliklerde hemen herseyi bulmak mumkun. 

Eger Karadag'da iseniz ve gitmeyi dusunurseniz lokasyonu:

Mjesna zajednica Zagarač

https://maps.app.goo.gl/PJ1afGegJMF3Weif8

Saglicakla

Biz 

Comments