Plastigin yeni hayati

Serinleyen Balkanlardan merhaba,

Antalya'dan degerli bir manevi ablam siselerden yaptigim siseleri sormustu, Ayse Ablam icin yazayim istedim bu sefer.

Iki litrelik maden suyu siselerini kullaniyorum. Yasin ilerlemesi (yakinda 45 oluyorum) ve biyoljik saatin ilerlemesinden oturu maden suyu biraz fazla tuketiyorum. Ustune uzun yillar sigara kullanip ta (19 sene boyunca gunde iki paketten fazla) birakinca vucuttaki mineral ihtiyaci daha fazla gibi geliyor bana. Velhasil ayda 16-20 litre arasi (8-10 sise anlamina gelmekte bu) tuketttigim icin hayli sise cikmakta. Elde olan herseyi geri donusturme cabamdan oturu bende gunes enerjili aydinlatmalar ve dekorlarda degerlendiriyorum plastik siselerini cope atmak yerine. 

(1,5 yil kadar once cesmelerden 3 gun boyunca camurlu su akmasinin ustune, Haylaz'in 3 defa idrar yollari sorunu yasamasi ile (birinciden itibaren) cesme suyunu icme suyu olarak kullanma olayimiz zaten bitti bizim. Komsular "aaa,kediye sise su mu veriyorsun?" Dese de ikinci seferde nerdeyse can cekismesini izledim cektigi acidan; kaldi ki sise su masrafi, doktor masrafindan  cok daha az ve acisiz.)

Birinci asama orta kemerinin cikarilmasi. Maket bicagi hayli isime yariyor bu noktada. Aman dikkat; bicagini sadece gerektigi kadar cikarin ve 3 dilimi gecmeyin. 

Ikinci asama hem ust, hem de alt parcadan yaprak motiflerinin cikarilmasi. Kolaylik olsun diye anlatmak cizdim beyaz kalemle. Alt ve ustten 5'er yaprak cikarmaniz gerekmekte.


Sisenin dip kismi da bu sekilde kalacak yapraklari cikarinca. Bu kismini cicegin gobeginde kullaniyorum.


Ust ve alt parcadan cikardigim yapraklar. 

Kenarlari hem keskin, hem de silik oldugundan mum alevinden hizlica geciriyorum butun kesim yerlerini. Boylece kenarlari korlenmis ve isi ile kivrilmis oluyor.

Birlestirmek adina yine mum alevinde isittigim atacla deliyorum alttan. 

Taki yapim malzemesi satan yerlerden alabileceginiz bu civiler bicilmis kaftan birlestirmek icin. Takicilarin kullandigi ince kargaburnu vardir, alabilirseniz ne ala; olmadi elle ugrasabilirsiniz biraz 

Once dipten cikardigim parcadan geciriyorum civiyi, sonra ustten cikardigim nispeten kucuk yapraklardan. Kucuk yapraklari oyuntulara, alttan kestigim butuk yapraklari da onlarin arasinda denk gelecek sekilde hizaliyorum teker teker civiye takip. Sonra sag altta gorulen takici karga burnu ile alttan kiviriyorum icinden tel gececek sekilde. Boylece bir yere baglamak kolay oluyor. 


Birlestirince boyle bir nilufer cicegi motifi ortaya cikiyor. Kucuk sus havuzlarinda iclerine tealight koyup bu haliyle de kullanabilirsiniz. 
Daha bir cam effekti yakalamak adina mum alevinden hizlica geciriyorum degisik noktalarindan. Boylece dalgalanmalar olusuyor, kendi adima boyle seviyorum, tercih sizindir. 

Evin onune yaptigim paravani bunlarla kapliyorum. Hem mahremiyet sagliyor, hem hos bir dekor oluyor, hemde geri donusum saglaniyor. 

Anlatamadigim veya kafaniza yatmayan bir nokta olursa lutfen haber verin. Konu geri donusumse; her zaman varim. 

Saglicakla,
Biz 










Comments