Burasi Balkanlar!

 Ruzgarli bir gunun ardindan merhabalar,

Aslinda gun guzel baslamisti, oglene kadar bahcede calistim bahcedeki bebelerle.

Normal kosullarda bahceyi tirmiklayip yaprak ve dallarin fazlasini yakmakti niyetim ancak ruzgarin baska planlari olunca ertelemem gerekti.  

Ruzgar musade ettigi kadar bir araya toplayip hortumu cektim yakarsam diye. Ates yaktigim zaman her ihtimale karsi hortumu cekiyorum alana; seytana keyf gerek diyerek. 

Gecen sene hurma kurusu verdigim bir komsunun agaci masallah doluymus, haber yollamis gelip alsin diye. Dunde gecerken soyleyince bugun iki torba ile gidip doldurdum. Hurma kurusu yapmanin yam zamani. Ister dilimleyip firin/kuzinede, ister soyup ipe asip guneste/ruzgarda; olmadi soba yakininda kurutabilirsiniz. Benim agacta pek yoktu bu sene fazla sacaklanmis oldugundan ruzgarda doktu cogunu. Ilk firsatta cikip saglam bir bufama, hatta sonrasi icin de bir kac havai koklendirme yapmaliyim agaca. 

Ruzgar ne yapabilir ki doye dusunen varsa fotografa baksa yeterli sanirim. Arabanin ustine yaptigim tente iyice parcalanmis son iki gundeki ruzgarlarla. 

Isin kotusu arkadaki dag gibi vadiyi cevreleyen daglar; kar altinda ve burdan tam gaz esen ruzgarin getirdigi dondurucu hava var uste...

Ilk geldigimizde Aralik sonuydu ve Antalya'dan sonra ciddi bir sok olmustu hava. Bacanin tepmesi, elekteijlerin kesilmesi, eski kkapipencelerin bolca soguk ve ruzgar gecirmesi derken termal iclik ustu 3-4 kat kiyafet ve atki ile geziniyordum, hatta uyuyordum. Giderek alisiyorum havaya ancak hala bile soguuuuk diye inliyorum arada.

Sadece ben degil, kedi cocuklarim da ayni gorusteler sanirim. Bugun soba yine yanmak istemeyip, evin ici 12 dereceye kadar dusunce iyice sokuldular birbirlerine, bende ustlerini ortup bastirdim hirkamla.


Soba nihayet yanip, icerisi 20 dereceyi bulunca da halleri buydu bebelerimin; hayatimin iyikileri ❤❤

Uzun lafin kisasi; burasi Balkanlar!..

Saglicakla,

Biz 




Comments