Hayvanlar usumezler diyenin!!!

 Uzuntu dolu bir gunden merhaba,

Onu diyeni duyarsaniz agzina kurekle vurup asagidaki fotograflari gosterin!

Burda yavrulayan ama yavrulari bir sekilde ortadan kaybolan kopegi kisirlastirmaya goturdum Podgorica'ya. Onu veteriner hekime biraktiktan sonra kahve icmeye ve kavanozunu vermeye giderken bir arkadasima, yolda bu kediyi gordum. Ölmüş sandim, alip kenara koyayim diye durdum. Arkamdan gelen arabayi son anda durdurabildim üzerinden gecmeden. Ve yasadigini fark ettim, ne kadar yasiyor sayilirsa.

Bugune kadar gerek mama, gerek tedavi, gerek kisirlastirma icin defalarca yardim eden NVO SPas Kristina'ya yazdim lutfen yardim et diyerek. Ikiletmedi bile sagolsun, doktora yonlendirdi.

O kadar üşümüş ki; doktor ölçemedi vucut isisini!

Zola dolasim olan bir damar bulunup serum isitilmis serum takildi. Ellerimle isitmaya calistim bende mumkun mertebe. Tahminen 6-7 aylik ama kayis gibi olmus derisi, soguktan bitik.


Danilo'nun ellerimde olmesinin acisindan oturu umarim denk gelmem diyordum ama isinmaya baslayinca su elimi tutusu iyi ki de denk geldim dememe sebep oldu.

Donuste de bu bidiklar carpti gozume. Araba kullanirken yola bakarkm sadece ama sanki ustlerinde neon yaniyormus gibi gozume çarptılar. Geri geri geldim ve evet, iki yavru el kadar. Park edip etrafta anneyi arasam da yoktu. 

Kisirlastirma dedigim zaman ahkam kesiyorlar: fitrata tersmis, annelik/babalik haklarini ellerinden aliyormusim, bencilmisim, vs, vs, vs. Yemisim fıtratını diyorum!
Gozlerindeki enfeksiyonu temizleyip antibiyotik damla koydum ama gozleri fluydu; umarim yaniliyorumdur, umarim enfeksiyondan dolayi kör olmamistir gozleri!


Genital bolgesi cok daha kotu durumda; hic bir kedi ve köpekte gormedim bu sekilde enfekte, iltihap dolu keseleri. Ona müdahale edemem, benim bilgimi asar. Facebook'ta yazdim; 3-5 ne olursa paranızı istiyorum diye tedavileri icin. NVO SPas yarin kediyi götürdüğümde yavrulari da goturebilecegimi soyledi sagolsunlar. Eger yardim etmek isterseniz onlara ya da bana ulastirabilirsiniz. 

Tekrar; "eger hayvanlar usumez yeaaaaa" falan diyen olursa once agzina kurekle vurun, sonra bunu okutun! 

Ve lutfen; insan hayvan demeden sizin yapabileceginiz bir yardıma ihtiyaci olan varsa yapin...

Saglicakla,
Biz 




Comments

  1. Tum emek verenlerin. Kedi malesef melek oldu az once, kuculari kurtarmaya calisacagiz artik...

    ReplyDelete

Post a Comment