Iki yil once bugun

 Yagan bir sabahtan gunaydin,

Bugun, Karadag'a tasinmamizin ikinci yildonumu. Neler oldu iki yilda derseniz;

Ev ve bahce aldigimda boyleydi; arka bahce daha fena, boyumu gecen bogurtlenler kaplamisti. Bir aydan fazla surdu orayi temizlemek; kac diken cikti ellerimden bilmiyorum is eldiveni kullanmama ragmen.
Bogurtlen cali formunda  bitkidir normalde ama bunlar agac olma yolunda ilerlemisler kimse ilgilenmeyince...


Temizledikten sonra bir kucuk sera yaptim en alt kata ama saatte 55 kilometre hiza ulasan kuzey ruzgari ile tanismamistim henuz. Seranin artik olmadigini soylememe gerek yok sanirim. 



Onun yerine ozellikle kuzey ulkelerinde tercih edilen, "cold frame gardening" olarak gecen mini seralar yaptim evin dibine. Nane, maydonoz, roka, sogan, sarimsak, patates yetistiriyorum bunlarda. Ispanak ve marulu henuz istedigim gibi yapamadim ama azimle devam.


Ikametimi aldim, hatta yenilemeye basvurdum ay basinda, 3.gelecek. Karadag'da ikametiniz olmadan adiniza arac alamiyorsunuz. Ikametle beraber bir kimlik numarasi olusturuluyor. Baskasi adina alip kullananlar da varmis ama ben tercih etmedim kendi adima. 

Ilk geldigimizde bilimum kiyafeti ve icligi (hatta yorgani giymeyi dusundum bir ara) giyiyordum ve hala usuyordum. E kolay degil; Akdenizde dogup buyumus biri olarak bir anda Balkanlarin kisina merhaba demek. Kisin gelmenin avantaji bahar icin topragi nispeten hazirlamakti.


Ornek vermek gerekirse; geldigimizde hic yoktu, gecen sene 6 ttaneminicik vardi ve bu sene 40'tan fazla kivi topladim. (Butce ve destegi ayarlayip bir saglam bir tarh yapmam gerek artik ona da.)

Karadagcam (Aslinda karma bir dil, Slav dillerinin ozu Sirpca) gak guk ile hik mik arasinda idi; simdi en azindan 3 yasindaki bebek kadar konusabiliyorum ogrenmede karsima cikan butun engellere ragmen; ⬇️

Soyle bir bakiyorum da; evet, zorlu bir iki yil olmus, rejim/spor yapmadan 10 kilo kadar verdim ve saglam kas yaptim. Eskiden de zordu benim icin kumas kiyafet (gomlek kullanamiyorum bu yuzden, kollarim olmuyor), artik sirt kaslari ile hepten sorun olacak. 

"Pismanligin var mi?" diye sormustu bir arkadasim. Yegane pismanligim dusumun pesine daha once dusmemis, ve Zelcestan'a daha once gelmemis olmak.

Azimle devam,
Saglicakla
Biz 












Comments