Ilkleri yasamak

 Soguk bir sabahtan merhaba,

Yaklasik iki yil oldu hayallerimi gerceklestirmek icin Karadag'a tasinali. Ve bu iki yilda pek cok ilki yasadim burada:


Ilk defa bu kadar uzun sure aci yiyemedim. Sumborka biberi bulabildim sadece ve tursu yaptim surekli. Bahceye ektigim inferno ve feferoni biberleri yetisince ohhhhhh demis olabilirim hatta.

Ama esas tatmin Antalya'ya gittigimde aldigim aci biberlerdi. Ozellikle su ufakliklar tam bir endorfin patlamasi yaratti bende.

Ilk defa karli yolda araba kullandim; ben Akdenizliyim, kar televizyon ya da kartpostallarda olan bir sey benim icin. Bebelerim de baya sasirarak bakmislardi kara...

Surekli iptal olan ucuslardan dolayi ilk defa bu kadar uzun sure ucaga binmedim. Hatta bir kac resmi is icin Antalya'ya gitmem gerektiginde araba ilk gittim. Ilk defa bu kadar uzun syre arac kullandim, ustelik her hava ve yol kosulunda. Sinirlar kapanirsa korkusu ile bebelerimi de goturdum. Onlar arkada rahatca yayilirken ben direksiyondaydim 😁


Yine bu seyahatte ilk defa arabali vapur kullandim. Bir tirin yaninizdan gecmesi yeterince urperti sebebi iken (pek cok olu noktasi vardir tirin, bu yuzden pek yaklasilmaz), altimizdaki zemin tatli tatli sallanirken iki tir arasina parketmek feribotta kabusun bir tik altiydi bana.

20 yili askin suredir kan ve kan urunleri donoruyum. Olk defa Turkiye disinda kan bagisi yaptim ve yapmaya devam ediyorum. Kan disi urunlerin alt yapisi henuz hazir olmadigindan sadece kan aliyorlar, umarim yakinda digerlerinden de verebilirim. 


Ilk defa bu kadar fazla tasarim/geri donusum yaptim. Kisitli butce ile bahceli bir ev hayali kurmaya calisiyorsaniz; yaraticilikta sinir tanimiyorsunuz. Ayrica bu sekilde ortaya cikanlar son derece ozgun eserler oluyor 😉


Ilk defa asi yaptim ve tutturdum cogunu. Nasip olursa yaza bolca karadut yiyebilecegim iki yildan daha uzun bir zamandan sonra.


Ilk defa rakija ictim; Karadag'in yerel ickisi ve komsularimin yardimi ile ilk defa rakija yaptim (k). "Ab-i Hayat" (Yasam Suyu) tan daha uygun bir isim bulamadin.


Evet, pek cok sey yaptim ilk defa ama bu Nirvana projesi/calismasi idi; ilk defa baca yaptim! Ameliyatli dizim diger dizimin iki kati oldu bir kac yuz defa merdivene inip cikmaktan ama oldu valla. 

Ilk defa oturma grubu yaptim ustelik her zamanki gibi  atil malzemelerle. 

Liste daha uzun; pek cok seyin ilkini yasadim ve yasamaya devam ediyorum; ben burada hem nefes aliyor, hem de yasiyorum...

Saglicakla
Biz 





 



Comments

  1. İlk defa kelimesi kullanılan cümleler her zaman başarının ışığıdır...

    ReplyDelete
  2. Cok tesekurler; hakikaten basariya ulasanlar hep ilklere cesaret edenler olmustur insanlik tarihi boyunca.

    ReplyDelete

Post a Comment