Karadagca ogrenirken...

 Yagmakta olan gunlerden ve gecelerden merhabalar,

Arkadaki mini cay azimle nehir olma yolunda ilerlemekte yogun yagislarla. Antalya'da yasadigim uc selin travmasindan oturu bilincaltim ciyakliyor olmakla beraber, 30 yildir burda sel olmadigini soyleyen komsularim yuregime su serpmekte. 

Her ne kadar sandwich panel catilar en iyi izolasyon saglayan cati kaplamalari olsa da, cok saganak yagdiginda bir noktadan sizdiriyor iceriye. Yagmurlar es verirse catiya cikip mastik sikmam gerekli siyah kuf olusmadan. Umarim yagmursuz ve ayni zamanda ruzgarsiz bir kac gun yasariz yakinda. 

Iki gun once bir es verdi yagmur ancak kuzey ruzgari (hani su kuzey kutbundan gelen) o kadar fenaydi ki; burnumu dahi cikaramadim. Bir ara acaba baca ucar mi dedim ama cok sukur yerinde ve onca siddetli ruzgarda dahi cok guzel cekiyor. Tereddulerim vardi becerip beceremeyecegim konusunda ama oldu valla 😁

Hemen her iki tuglada bir attigim ve iki taraftan duvara bagladigim metal kemerlerle, ortadan itibaren birlesme yerlerinde harca gomdugum metal barlar hayli guclendirmis duruyor; umarim uzun yillar saglikla kullaniriz bacayi. 

Evde olmak demek bos bos oturmak degil elbette. Herseyden once dili artik kavramam gerek. Internette buldugum bir kaynagin ciktisini aldim. Ogrenme konusunda biraz eski kafa oldugumu soyleyebilirim, elim kagida kaleme degecek benim; yoksa girmiyor aklima. Evet, ozellikle telaffuz konusunda internetten de yardim aliyorum ama ana hatlar icin kagit kalem gerekliydi. 

Neden bilmiyorum, Karadagca (Sirpca)- Ingilizce olan kaynaklar grameri cok asiri detaylandiriyor gibi geldi bana. Telefondaki uygulamalar Ingilizce olmasina karsin yazili kaynagi Turkce bulup bastirdim. Hatta Karadagca kaynak olmadigindan Bosnakca bulabildim sadece. Slav dilleri, arada bir kac fark olsa da temelde ayni aileden geliyorlar; Sirpca.

Kiril alfabesi ile kelimenin tam anlamiyla "bakisiyoruz". Bana gore Cince, Arapca seviyesinde. Israrla "ay cok basiiittttt" diyenlere duydugum "aski" anlatmaya kelimelerin yetmeyecegini tahmin edersiniz...

Ha; zoru basaririm, imkansiz zaman alir mottosu ile bu yasima gelmis biri olarak elbette vazgecmek yok.

45 kere masallah diyorum kendime; ve ekliyorum "Elemtere fissss, kem gozlere sssiiisss" diyerek...

Saglicakla,
Biz 






Comments