Kuzey kutbuna hos geldiniz

Kasirga tadinda ruzgarli gunlerden merhaba,

Iki gundur ruzgar o kadar siddetlendi ki, ev betonarme olmasa ucmustuk muhtemelen. 

Tabi ki evde olmak demek bos bos oturmak anlamina gelmiyor. Her seyden once Benek ve Haylaz bunu firata cevirip surekli ustumde uyuyorlar. 


Haylaz gogsumde, Benek dizlerimin altinda; gunduz standart yerleri. 


Bir de disardaki bebeler var; hava sogudugu icin gunde 4 -5 defa mama veriyorum onlara. Soguk ve aclik ozellikle yavru kediler ve kopeklerde ölüm anlamina gelmekte.

Bir yandan da hurmalari islemeye devam ediyorum. Hurma ile marmelat, tim olarak ipte, pestil ve dilimli olarak firinda kurutmasini yapmistim bugune kadar.

Bu gecen ay yaptiklarimdan biri, artik sekerlenmeye basladilar, yakinda tamamen beyazla kaplanacak.



Tam olgunlasmamis hurmalari dilimleyip pisirme kagidi izerinde firina verirseniz nefis kurutulmus meyveleriniz olur. Ustu karamelize olmaya baslayip ta, seker kokusu aldiginizda islem tamamdir. Fazlasinda tahtaya donebilir, dikkat.

Yeni bir urun olarak ta sirkesini yapmayi deniyorum bu sene. Sirke kurarken puf nokta kefir yapilisinda oldugu gibi metal degdirmemek. Gunde iki defa tahta kasikla karistiriyorum. Internete bakilirsa resmen 40 derde sifa bir seymis hurma sirkesi, neden denemeyeyim dedim bende elde bu kadar malzeme varken. 

Bir yandan da arastirma yapiyorum. Gerek arac tentesine, gerekse limonlarin ustune, kivilerin altina ekonomik ne yapabilirim, nasil yapabilirim diye. Olmayan bir butce ile yapmam gerektiginden basim arada agrisa da azimle devam cennetimize...

Saglicakla,
Biz




Comments