Zelcestan'in Z'si

 Erken baslayan ya da bitmeyen bir gunden merhaba,

Dun bahcedeki bebeleri kisirlastirma operasyonu icin Podgorica'ya goturdum. Karadag'da belediyeler bu noktada zayif olsa da; SPas hayvan destek grubu hayli iyi calismakta hayvanlar icin. 

Normalde iki tane yuvalari var bebelerin ancak sicak tutmami tavsiye ettikleri icin sabaha daha fazla ruzgar ve soguk korumasi olan bir sey insaa edecegim bebelere; tabi su kuzey ruzgari musade ederse...

Blogun takipcilerindenseniz bu alandaki hafriyat atiklarini animsarsiniz. Atsam atilmaz, satsam satilmaz turunde. Buyuk oranda bahce yolu ve peyzajinda kullansam da elimde baya kalmisti. Vira bismillah diye baslamistim yazin ortalarinda bu alani ayristirmaya ve temizlemeye.


Ayristirdikca altindan hayli fazla miktarda kaya cikmisti. Daha once de yazdigim gibi bahce duvari ya da ev insaa etmek icin kullanilmis bu taslar oncelerden. Bende boyle bir sey yapmistim cikan kayalari degerlendirmek adina. Bacanin kenarindaki cok daha buyuk olanlari ise ne yapacagimi bulamamistim gecen haftaya kadar. En sonunda konustular benimle;


Ve Zelcestan'in Z'si olarak yerlerini aldilar dev saksida.

Tasarimlari nasil yaptigimi soranlara "dinliyorum" diyorum. Malzemeler ne olmalari gerektigini belirtiyor zira, yeter ki dinleyin. 

Niyetim bu alani aci biber bahcesi yapmak. Bir kosesine de Podgorica'dan bir arkadasim icin kil biber ekecegim. Heyecanla renk ve ooku cumbusunu bekliyorum. Elime gecen/olusan organik atiklar, yapraklar, kucuk dallar, kul bu alana aktariliyor. Ayrica iki tane kompost tanki olsa da curumeleri icin bu alana da aliyorum organik atiklari. Bakalim nasil olacak sonuclar.

Saglicakla,
Biz 



Comments