Balkanlarda Yeni Yil

Serin bir aksamdan merhaba,

Bugun o kadar guzel bir gunes vardi ki disarda; kahvemi ve bidigi alip ciktim oturma alanina.

Masallah baya toparlandi hatta biraz da kilo aldi bebek. (Aliriz bir masallah).

Tek olunca daha da uzaktan cekemedim fotografi, bu banki sirf ustunde pineklemek/keyif yapmak icin yaptim. Kimbilir belki kitap okuma sansi/zamani bile yaratabilirim bir ara kendime. 


31 Aralik dunyanin cogu icin yeni yyilagirmek anlamina gelmekte. Her ne kadar Ortodoks yeni yili farkli tarihte olsa da (14 Ocak), 31 Aralik gecesini de kutluyorlar. Bu sene hayli fazla havai fisek kullandilar komsular; gece boyu Benek'in cigliklarina sicradim durdum. Haylaz ise bir kenara pisip kaldi. En son sesler kesilince uyuyakaldilar ama tabi ki guvendikleri tek kisiye dokunarak; anneye!

Ilginc bir sekilde her seye mesale ve havai fisek kullaniyorlar Karadag'da. Kutlama, protesto, dugun, dogumgunu... Gecen yaz cok sayida yangina sebebiyet verdi. Her ne kadar kis mevsiminde olsak ta her yer kuru yaprak dolu iken bu kadar havai fisek kullanmak ne kadar mantikli bilinmez...

Bu arada gunes sizi yaniltmasin; dun sabah arabanin camlari bu haldeydi. Ilk defa bu kadar kalin bir buz tabakasi gordum; hatta biri kar spreyi sikti sandim once 😁

Velhasil kelam; iyi seneler herkese Balkanlardan...

Sevgiler
Biz 




Comments