Sandwich panel cati tamirati

Soguk bir geceden merhaba,

Degerli bir arkadasimin ani ölüm haberi ile kafam ciddi anlamda dagildigindan farkina bile varmamisim Türkçe guncelleme yazmadigimi.

Benek ve Haylaz'a ilave olarak bahcede ve köyde ilgilendigim can sayisi artinca hepten cumbus oldu. Aralik ayinin son haftasi buldugum kucu nasip olursa Almanya'ya gidecek. Onunla Almanca, Benek ve Haylaz ile Turkce, komsumla Ingilizce, geri kalanlarla Karadagca konuşunca beynimin icini tahmin edersiniz.

Bahce nufusumuzun son ferdi de bu kucuk kizimiz oldu. Kisirlastirma yaptığımız kopek resmen top gibi oynarken videosunu çekmiş komsu; dedim vermiyorum. Su bakislar bile yeterli vermemek icin; resmen kemikleri elime geldi kuzunun. 

Yazi basligina gelirsek; cati tamirati. 
Uc yil once kiremit catilari sandwich panellerle degistirtmistim. Sandwich panel gerek ses, gerek isida mükemmel izolasyon saglamakta. Bulundugumuz bolgedeki gece gunduz isi farkinin kiremit vb malzemeler uzerindeki olumsuz etkilerini de gozonune alirsak kullanilabilecek en iyi malzeme. 

Ote yandan bir yerden bir sızıntı olmus saganaklarda; kafam ve dikkatim hayli daginik oldugundan gecen hafta fark ettim:
Yastigimin yarim metre otesinde olusmus komodinin ardinda; bende kuri oksurugun sebebini bulmaya calisiyordum. Siyah kuf ust solunum yollarinda hayli buyuk sorunlara yol acabiliyor.

Oyle ya da boyle gerekeceginden mastik aldim panellerin renginde. Mastik, silikon, vb yapistiricilari kullanacaksaniz mutlaka calisacaginiz malzeme ile uyumlu olmasina ozen gösterin. Bu Würth markasinin metal icin olan mastigi mesela. 


Asagidan bakarken komsum gordu bu alani, sicak soguk isi farki etkisi ile mastikleri atmış duvar ve ince bir bosluk oluşmuş bazi yerlerinde. Ancak sorun olan duvar burasi olmadigindan aramaya devam ettim catiyi.

Ve iki esas sorunlu yeri buldum. Yapisal butunlugu bozulmamis oldugundan ya ust uste binme yerleri ya da birlesme yerlerinde olabilirdi sorun. Mastikleri gevremis uc yilda ki onlar da Würth kullanmışlardı.

Sizintidan surekli nem alinca ve yagmur genelde bu cepheden vurunca boyayı da kusmuş duvar. Komsum bu alani sacla kapatmayi tavsiye etti ki gayet mantikli geldi bana. Istikamet 7.Avgust firmasi. Giyotin, bukum, CNC; ne ararsaniz var. 


Gecen yaz bacayi yaptigimdan beri cikmamistim catiya (dogal olarak), burdan daha bir guzel gorunuyor cennetimiz sanki ❤

Firsat buldukça paylasmaya devam neyi, nerden, nasil yaptigimi fikir almak isteyenler ve dostlarla.

Saglicakla,
Biz 









Comments

  1. Really get to know a lot from this content thank you so much for sharing such a informative blog.
    ''Charlene Izere''

    ReplyDelete

Post a Comment