Meyve agaclarinda asilama

 Güneşli bir günden merhaba,

Tohumdan yetisen hemen her bitkinin meyve vermek icin asiya ihtiyaci vardir. Asilama mevsimine, agacin yasina ve turune gore farkli zamanlama ve uygulama gosterebilmekte. 

En genel kullanilan yarma, dilcikli ve goz asilari. 

Zelcestan her ne kadar hayalim oldugu uzere pek cok turu barindirsa da, hepi topu 400 m2 kadar bir bahce alanina sahip. Bu da asilamayi bir ihtiyac olarak beraberinde getirmekte. 

Etrafta cok sayida oldugu icin bahcedeki kusburnunu kesip gul asilamasi yaptim.

Yan taraftaki hafriyatin icinde kendi kendine cikan elma agaci da artik bir armut agaci ☺

Gecen sene ektigim sari elma fidaninda artik kirmizi elma da var...

Asilamada iklim, meyvenin turu, bolge vb etkenler fark etse de; ana hatti ile cekirdek yapisi ayni olanlar birbirine asilanabiliyor.

Armut-elma-ayva / seftali-nektarin-badem-kayisi, vb. Eger soru isareti olursa komsu bahcelere bakabilir veya internetten yardim alabilirsiniz. Bu konuda kac makale okudum veya kac video izledim bilmiyorum, hala da devam ediyorum ogrenmeye. 

Bahceli bir evde yasiyorsaniz; islerin 12 ay oldugunu biliyorsunuzdur hali hazirda. Evet, zor ama ote yandan essiz renk ve koku cumbusunde kaybolmak.

Saglicakla,
Biz 




Comments