"Pire icin yorgan yakmak"

 Huzunlu gunlerden merhabalar,

Hala aciyor bebenin onca mucadele sonrasi apansizca sona eren; daha dogrusu erdirilen hayati. Komsu nihayet kopegi kapatti ama cok cok gec...

Kaldi ki; o kopegin oyle psikopat yetismis olmasi da onun eseri. Sonuc: 5 seneden sonra biten komsuluk...

Normalde kapi komsu ile benim uzumleri onun kazaninda kaynatip rakija yapacaktik ancak mınga bebenin kopegi tarafından öldürülmesinden sonra bahçesinden bile adim atmam kendi adima. Türkiye'de ağır bir yemin vardır; "ölün ölüme". "Ölürsem cenazeme gelme, ölürsen de cenazene bekleme" anlamina gelir. Bu kopru/baglanti adina ne varsa yakilmasi demek ki kolay kolay donusu yok!

Kapi komsum "komsu kardesten oncedir, acil durumda kardes gelene kadar komsunun kapisini calar, yardim istersin" demişti. Hakikaten oyle. O rahatsizlandiginda oglu gayet rahatken 20 saat icinde 3 defa ben goturdum onu hastaneye ki 3.seferde o onde ambulans icinde, ben ise arkasi da idim dortlu lambalar acik, resmen yardirarak!



Velhasil uzumler kaldi elde. Eger beni birebir tanıyorsanız bilirsiniz; ben pire icin yorgan yakmam, kokten çözümcü oldugumdan yorgan fabrikasini yakarim. Son care dokerim dedim yaklasik 200 litre kaynatilmaya hazir uzumu, bir aylik emegimi oraya gitmektense. Ben gidersem diger pisiler de gelir guvenli bolge dusunup, kalan 3 pisiyi de o psikopata yem etmek istemem!


Ticari olarak bu isi yapan bir komsuya gittim. Dedim boyle boyle. "Falan komsu yardim edecekti ama cevap vermiyor. Diger komsu yardim edecekti ama kopegi baktigim kedilerden birini öldürdü, ben artik gitmem; sen yardim eder misin?"

Direkt kaynatmak icin gerken malzemelri verdi ki ciddi anlamda pahali malzemeler bunlar. Bir baska komsunun traileri ile tasidik, nasip olursa yarina kaynatacağız rakija yi. Bir aylik toplama hazirlama suresi ustune bir yillik bakim yetistirme suresi var o uzumlerin. Ama gozumde yok. Dedim ya, pire icin yorgan yakmadım; yorgan fabrikasini yakip kokten cozdum hep!

Ve hala aciyor; kalbim kirik cam parcalari ile dolu. Bugun dedim komsulara (kopegi kediyi öldürene degil, rakija icin yardim edenlere); "evet; kedi kedidir, kopek köpektir; ama benim icin hepsi candir. 15 gunde bir trombosit veriyorum ben kadin veya erkege gittigini umursamadan; cunku o bir yasam." Ve tum samimiyetimle oyle düşünüyorum. 

Velhasil; yarina saglam calisma var bize, bekleriz yolunuz düşerse...

Saglicakla,
Biz 


Comments