Zelcestan gelenegi; geri donusum

 Sonbahar gunlerinden merhaba,

Elimden geldigince yetismeye calissam da sonbahar daha fazla is demek kis yaklasirken. Odun alinmasi, salca, recel, tursu vb hazirliklarin yapilmasi, rakija icin uzumlerin toplanmasi vs derken gunler dolu dolu gecmekte. Hep dedigim gibi; kirsalda ve bahceli bir eviniz varsa isler 12 ay, dort mevsim devam etmekte. 

Geri donusum ise benim icin terapi niteliginde. El isleri yapmayi zaten seviyorum. 


Geri donusum tasarimlarini nasil yaptigimi, fikirleri nerden bulsugumu soranlara "malzemeyi dinliyorum" diyorum. Cogu zaman anlamaz gozlerle bakiyorlar. Mesela bu maden suyu sisesini gorunce snowflake cicekleri geldi aklima. Onceki sene nehir kenarindan kokleyip ekmistim bahceye.

Nasil bir cicek oldugunu merak edenler icin snowflake (kartanesi) cicekleri. Bazi isimler Turkce'ye tam karsiligini bulamadigi icin (blueberry gibi) Ingilizce adini kullaniyorum. 


Once ikiye kestim. Alt parcasini celik koklendirme icin kullanacagim her zaman yaptigim gibi. 

Seritlerin hizasindan makasla kesip, cakmak atesi ile hem rodajlamasini yaptim, hem de bu kivrimlari elde ettim. Akabinde beyaza boyanip, galvanizli telle yaptigim ayaklara taktim.


Ve sonuc!

Daha bitmedi aslinda; yesil boyam yoktu, bir tek onun icin sehre gitmek istemedim. Sonrasinda hem yapraklar eklenecek, hem govde kumas vb kaplanip yesile boyanacak. 

Azimle kokosluga, dekorlara ve geri donusume devam. 

Saglicakla,
Biz 


Comments