Ben erdim muradıma...


Yağmurlu günlerden merhabalar. Evet, yine bir boşluk oldu ancak bu sefer masumum zira Türkiye`ye gidip geldim araba ile. Yolculuk detaylarını ve “sevgili” Google Maps uygulamasının attığı golleri ayrıca paylaşacağım. Bu seferki konu ise fidanlar.

 Daha önce de belirtmiştim, Karadağ'da bazı şeyleri bulma imkanı yok. Yeşil erik (ki çok severim), sarı kiraz (onu da çok severim) olmayanlardan. Yenidünya/Malta eriği var (burada ona Japon muşmulası deniyor ne alaka ise) ancak korkunç pahalı. Minicik fidanlar 14 Euro'dan başlıyor.

 Zaten öncesinde de bahçe için bazı malzemeler (aşı bandı, köklendirme hormonu, tohumlar vs) ve ev için bolca baharat alıp yegenimgilin evine kargolatmıştım. Üste bazı kurum ve kuruluşlardaki işler de binince gitmek farz oldu.

Gitmişken de fidanları da alayım dedim. Facebook grupları üzerinden ismen tanıdığım bir fidancıya ulaştım. Hepsine var deyince aradıklarıma, gözlerim ışıldadı resmen. Üste yola çıkmadan bir kaç gün önce Podgorica'dan bir arkadaşım aklıma enginarı sokmuştu, o bile varmış!

Velhasıl bir papaz bir yeşil erik, sarı kiraz, yenidünya ve bir bağ enginar fidesi aldım, üste bir sarı kızılcık fidanı hediye ettiler “Karadağ'da dikili ağacımız olsun” diyerek. Karadağ “ kadar yüreğim ağzımda geldim sınır gümrükleri sorun yaratırsa endişesi ile. Az miktarda olunca sorun etmediler neyse ki.

Fidan ekerken mümkün mertebe geniş ve derin bir çukur kazın. Fidanın kökleri rahat rahat salınmalı çukurda. Fidanı koymadan önce varsa biraz gübre/kompost/olmadı ağaç yaprakları kök gelişimine destek olacaktır.

 

Kökler çalışmaya başlamış bile enginarlarda ❤

Fidanı ekerken iki nokta önemli, aşı yerinin toprağın 3-4 santim yukarda olması ve güney yönüne bakması. Ekimi yaptıktan sonra da bir kazık ile desteklenip bağlanmalı ki rüzgarda kökü açılmasın/oynamasın. Ağaçlar arasinda ortalama 2-3 metre mesafe bırakmayı da unutmayın. 

 




Eger guvenilir fidanci ariyorsaniz; Trakya Fide ve Tohum Merkezi, Murat Bakan tavsiyemdir. Adres linki ve iletisim bilgilerini asagiya ekliyorum.

Trakya Fide ve tohum merkezi Trakya fide Murat Bakan
+90 537 584 64 13
https://maps.app.goo.gl/VYQ42U2eA6dH5MeZ7

Sonuç olarak artık Zelcestan daha da zenginleşti yeni fidanlarımızla, ben erdim muradıma, siz çıkın kerevetine...

Sağlıcakla,

Biz 

Comments

  1. Eh hayırlı olsun. Ve moral uzerinde olumlu etkisi olması guzel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cok tesekurler. Son aylarda yasadigim uzuntulerin ardindan hakikaten ihtiyacim vardi boyle bir morale. 🙏🏼

      Delete

Post a Comment