Emeksiz yemek olmaz

 Nihayet açan güneşten merhabalar,

Çoğu kişi bahceyle ilgilenmeyi kisa bir süreç/period olarak düşünmekte. Oysa 12 ay, dort mevsim bahçe dediğimiz. 

Tıpkı insan vücudu gibi onlarin da pek cok degisik hastaligi mevcut. Bunlari iki grupta toplamak mumkun; Insektisit dedigimiz kurtçuklar, böcekler, sinekler, vb ve fungusit dediğimiz mantar kaynaklï hastalıklar.

Insektisitlere guzel bir ornek; narenciye yaprağına giren bu kurtçuklar yapragin koruyucu tabakasini kaldırıp, özsuyunu emmekte ve yaprağın kurumasına sebep olmakta.

Fungusite en iyi ornek diyebilecegim memeli pas hastaligi armut, avya basta olmak uzere pek cok meyve agacinin kabusu. Burda mese palamudunda da gordum bu sene ve hayli supriz oldu bana da.

Kirmizi orumcek dendiginde ben orumcek gormeyi bekliyordum ancak mikro bocuklermis. Bunlar da ayni sekilde insektisit kapsaminda mucadele edilmesi gereken zararlilar. 

Ornekleri arttirmak mumkun. Bunlari yazmaktaki amacim, tipki insan sagligi gibi bahcelerde de pek cok rahatsizlikla karsilasilabildigini ve hepsi ile ayri ayri mucadele edilmesi gerektigini gostermek. Bu yuzden bahce denilen olay 12 ay, dort mevsim surmekte. 

Zaman zaman kimyasallardan destek alsam da elimden geldigince dogal (en azindan dogala yakin) cozmeye calisiyorum. Fungusit olarak bordo bulamaci (bakir), insektisit olarak kaynatip hazirladigim gulleci bulamaci (kirec ve sulfur) hayli etkili.

"Emeksiz yemek olmaz" demis atalar; bahce icin daha guzel bir soz olamaz sanirim. 

Saglicakla,
Biz 






Comments