Ikamet yenileme

 2023'ten merhabalar,

Gunler hep kostur kostur gectiginden ancak yazabiliyorum ikamet yenileme konusunu.

Aralik 2019'da gelmistik bebelerimle, 3 sene bitti ve 4.ikamete basvurdum. Ilk basvuru ile ilgili bilgileri eski postlarda paylasmistim. Bir tek banka ile ilgili sorun yasanmaya baslandi 2022 ikinci yarida. Sadece Rusya ve Ukrayna'dan 24.000 civarinda yabanci gelince vankalarin sistemlerinde ekstra yuk oldu ve onlar da hesap acmayi askiya aldilar turistik (emlak uzerinden) ikametlerde. Merkez Bankasina mail atip sormustum ancak cevap alamadim. Duydugum, yabancilar subeye (MUP) daha sonra getirecegim derseniz yardimci oluyorlarmis. 


Ilk basvuruda evraklar da fazla, masraf ta. Yenilemede ise sadece tapudan (belediye binasi icinde genelde) tapu asli ve pasaportunuzun butun sayfalarinin fotokopisi istenmekte. Basvuruyu yaptiginizda size boyle bir evrak verilecek. Kaybetmeyin ve ikamet almaya giderken eski ikametinizle beraber burda listelenen odemeleri yapip, dekontlari beraberinizde goturun. Dekont asillarini alacaklarindan eger baska bir yerde kullanacaksaniz kopyasini almanizi tavsiye ederim. 

Ikamet gruplarini vlogta belirtmistim, burda da belirtmekte fayda var. Hangi gruptan basladiysaniz (emlak, calisan, sirket) o gruptan devam etmenizi tavsiye ederim. Grup degistirdiginizde 5 yillik gecici ikamet sayaci sifirlaniyor ve basa sariyor. 

Bir diger onemli nokta, yilda 30 gunden fazla ulke diainda kalmama kuralina mutlaka uyun (elzem durumlarda onceden yazili dilekce vererwk 90 gune kadar uzatilabiliyor), yoksa ikamet iptal oluyor ve yine basa sariyor. 

Basvurunun basa sarmasi demek; apostilli sabika sicil kaydi dahil olmak uzere herseyin yeminli tercumana tercume ettirilmesi, yeni bir dosya acilmasi demek. Arac ruhsatlari da ikamete bagli oldugundan inanin istemeyeceginiz bir deneyim olacaktir. 

Surenin dolmasindan engec 30 gun once yenileme basvurusu yapmaniz gerek. Garanti olsun 45 gun once basvurun derim. 

Bu 4. ikametim olacak. Saka maka derken 3 yil bitti, 4.yila girdik burda bebelerle. Iki sene sonra kalici ikamete basvurma hakkim olacak ancak onun en onemli sarti temel seviyede dil oldugundan artik ciddi ciddi agirlik vermem gerek dile. Azimle devam bakalim. 

Saglicakla,
Biz 





Comments