Kabak tatlisi; test edildi ve onaylandi

 Ruzgarli bir gunden merhabalar,

Bahcede calismaya devam etmek dusuncem vardi ancak kuzeyden esen ruzgar (Niksic tarafindan kar ve buz sogugunu da tasiyor) planlari degistirdi. 

Eski yazilarda bahsetmistim; Ortodoks mezhebinin fazla olmasindan oturu iki Noel ve iki yeni yil kutlanmakta. Bende gorustugum iki komsuya onlarin noellerinde Adana usulu lahana sarmasi yapip goturmustum. Burda komsuluk oyle bir sey ki; siz bir yapinca onlar bes yapiyor resmen. Komsulardan biri kocaman bir balkabagi vermisti. Dedim tatli yaparjm bundan size. Karadag'da kabagin pek cok cesidi olmasina ragmen kabak tatlisi yapan yok. Oysa tatliyi da seviyorlar. 

Kabak tatlisini firinda, kirecle ve kaynatarak yapmak mumkun. Eldeki imkanlardan dolayi kaynatma yoluna gittim. 


Once disini guzelce yikadim. Sonra yaklasik iki kiloluk kismini dograyip, uzerine jki bardak seker gezdirdim. Tarifler 3 bardak dese de fazla seker sevmedigimden az kullandim. Sonra gece boraktim kendi haline. Ertesi sabah kendi suyu ile kaynatmaya basladim. Bir catalla sertliginden tahmin edebilirsiniz pisip pismedigini. 

Ortalama 40 dakika pistikten sonra tepsiye aldim sogumalari icin. 

Karadag'da olmayan bir baska sey de tahin. Aralik ayinda Turkiye'ye gittigimde alacaktim ancak unuttum. "Sorunu tanimlayabiliyorsaniz, cozersiniz" derim hep. Evde nasilsa susam vardi, tahin de susam yagi sonucta. 


Susamlar cig oldugundan, altin rengi alana kadar kavurmaniz gerek. Yanmamasi icin surekli karistirmalisiniz. Soguduktan sonra blendera alip, ortalama 4 yemek kasigi zeytinyagi ve tencerede kalan serbetini kullandim. Kivamini alan tahinin uzerine de dilimledigim cevizi ekleyince tam oldu. 


Ve sonuc! Test edildi, onaylandi 🤤

Bakalim komsular ne diyecekler bu yeni tatlara 😉

Saglicakla,

Biz 



 


Comments