Karadag arac muayne

 Hala yagmaya devam eden gunler ve gecelerden merhaba,

Artik cogu yerde sulardan yollar gozukmuyor. Yollardaki cukurlar da ekstra sorun oluyor. Bu yuzden bilmediginiz bir yolda arac surecekseniz bugunlerde; aman dikkat derim. 

Daha once bahsetmistim. Yabanci ya da yerli farketmeksizin her sene arac muaynesi yapiliyor Karadag'da. Ozel sektor koordine ediyor. Tehnicki Pregled adi ile pek cok yerde gormek mumkun. Randevu ile calistiklarindan, once randevu almayi unutmayin. 

Arac muayne yenilemesi yapabilmek icin ikametinizi yenilemeniz gerek oncelikle. Onceki yazilarda altini cizdigim uzere en gec 30 gun once basvurmus olmalisiniz. Ben garanti olsun diye 40-45 gun once basvuruyorum. Ikametinizin cikmasi ile arac muayneye basvurabiliyorsunuz. Arac muayne gecerlilik suresi, ikamet gecerlilik suresi ile ayni tarihlerde olacaktir. 


Dun araci muayneye goturdugumde agir kusur cikti ki sok oldum; el freni duzgun calismiyormus. "Sevgili" Google Maps beni otobana sokmak icin olmadik dag yollarina sokunca aracin kaydigini ve son care el freni cekmek zorunda kaldigimi paylasmistim. Ne olduysa orda olmali zira can havli ile biraz sert cekmistim kamyonun altina rampa asagi girmemek adina. (Cidden kotu bir deneyimdi ama) Hep duz zeminlerde park ettigimden de fark etmedim el freninde sorun oldugunu. 

Karadag'da usta bulmak hakikaten zor. Turkiye'ye giderken kilometre gostergesi ariza yapti. Kafasina gore calisiyor ya da duruyor. Vites ve motor devrinden yaklasik hizimi hesaplayabiliyorum ancak hiz gostergesi calismayinca mesafede calismiyor. Kac kilometre mesafe gittigimi bilmek yakit sarfiyati icin onemli benim acimdan. Velhasil kilometre gostergesi icin haftalardir usta ararken bu cikinca ne yaparim, nasil yaparim kismina girdim direkt. Sagolsun arac muaynedekiler her zamanki gibi yardimseverdi. Onlar onde ben arkada servise gittik. Durumu anlattilar ancak ustanin elleri cok doluydu. Sabahtan dedi ve bende sabahtan kapisindaydim abartisiz. 


Bu arada numarasini not edin derim zira gercekten iyi ve hizli bir usta; ustelik Ingilizce biliyor ki benim icin cok daha iyi. Kampanalar bir sekilde gitmis. Hemen gitti yenisini aldi, geldi, takti. Uste yag degisimini sordum; verdigi rakam korkunctu! Ekim 2021'de Antalya sanayide odedigim rakami istedi usta! 

Sonrasinda test surusune cikti sandim. Cikmisken arac muayneye goturmus araci jkinci muayne icin ve halledip kagidi alip gelmis. Karadag'da arac muaynesi yapilinca size bir evrak veriliyor. Bu evrak 30 gun Karadag icinde araci kullanmaniza izin vermekte. Bu zaman zarfinda yeni ruhsat ve plakalariniz gelecek arac muayne istasyonuna. (veya MUP ofisi, hangisini tercih ederseniz). Yaklasik 10-20 gun arasi suren bir surec. Son donemlerde plaka basiminda sorun oldugunu, Mart ayina kadar plaka verielemedigini duymustum, bakalim nasil olacak. 

Yonetmelik geregi yeni plakalar ve ruhsat cikana kadar uluslararasi gecerliligi olan yesil kart sigortasi da yaptiramiyormusunuz. Dolayisi ile zamanlama onemli.  


Araci beklerken servisin yakisiklisi bana eslik etti. Inanilmaz uysal, bakimli ve guzelbir pisi masallah. Bazilari hayvanseverligi cins severlik ya da heves olarak dusunuyor. Oysa her birinin kendi guzelligi var ve kesinlikle heves degil; olum sizi ayirana kadar bir sorumluluk evcil hayvan. 

Gelismeleri aktarmaya devam. 
Saglicakla,
Biz 


Comments