Karadag - Turkiye arabayla...

 Balkanlarin sogugundan merhabalar,

Aralik ayi basinda nihayet erteledigim seyahati yapabildim. Islerin bir kismini hallettim, bir kismi kaldi malesef. Peki nasildi seyahat?

Normalde Google Maps uygulamasini kullaniyorum arac kullanirken. Karadag'da gecen yaz bir otoyol acildi. Google maps uygulamasinda "ucretli yollari secme" secenegi var. Bu secenegi secmis olmama ragmen GPS bizi o yola soktu. Otoyolu kullanmakta sorun yok ancak sorun yolun oncesi ve sonrasi.


Balkanlarin yollari evet genelde virajli ama burasi daha bir fenaydi.

Son derece yavas ve dikkatli gitmeme ragmen Haylaz'in resmen ici disina cikti; kopukler cikararak kusuyordu artik kuzum. Bir kac defa durup temizlemem ve sakinlestirmem gerekti onu. Notumu aldim donuste bu yol kullanilmayacak diye. 

Ben Akdenizliyim, ne anlarim kardan ve karda arac kullanmaktan. Yol dik bir rampa ve viraj ayni zamanda. Bir noktada kizakladi araba, fren tutmadi, el frenini cektim. Sagim ucurum, onumde kamyon ve ben kayiyorum. Sola, daga kirdim direksiyonu; en azindan oraya carpayim diye. Toparladim sonrasinda sukur. Hepsi 10 saniyede olan bir sey bu arada. 

Yola 5 Aralik'ta ciktim, dogum gunumde. Birde mum aldim yanima ve yolda yakip ufff yaptim dilegimi tuttuktan sonra. 

Yol kesinlikle haritanin dedigi kadar kisa surmuyor bu arada. Zelcestan YouTube kanalinda shortslarda videolari var yollarin, daha aciklayici olabilir. 

Gidiste Karadag-Kosova-Makedonya-Yunanistan-Turkiye guzergahini kullandim. Normalde Bulgaristan'a cikmakti niyetim ancak Google Maps!

Otoyol uzerinde tesis vb yok. Ozellikle Yunanistan otobanlarindaki mola yerlerine girmeye korktum uyumak icin. Hicligin ortasinda cep olarak yapilmis  park yerleri. Iki bobrekle uyanamaz veya hic uyanamazmisim geldi bana. Otoyoldan cikip bir benzinlige girdim bende uyku molasi vermek icin. 

Nerden girip nerden ciktiginiza bagli otoyol ucretleri. Nakit olarak ve bozuklukla odenmesi beklenmekte. Bu yuzden bolca bozukluk Euro bulundurun derim. Yaklasik 20 Euro tuttu burdan gidislerin toplami bizim. 



Guzel bir supriz yapmisti yegenim. Dogumgunum oldugundan (vardigimiz gun onun icin uzucu bir tarih olmasina ragmen) boyle bir kart koymus yatagimiza. Cok hos bir suprizdi benim icin. Ama en guzeli dogumgunu hediyesi olarak planladigi hamam ve keseydi. Onca kir benden cikinca "ya bende aslinda evde kese yapiyorum, gak guk, hik mik" falan dedim gayri ihtiyari! 

Karadag - Turkiye kismi boyleydi; Turkiye Karadag kismini ayrica yazacagim cok uzun yazip sizleri sikmamak adina. 

Saglicakla,
Biz






Comments