Turkiye'den Karadag'a araba ile

 Soguk ve ruzgarli bir geceden merhabalar,

Turkiye'den Karadag'a gelis yolunu da daha da sogutmadan yazayim. SGK haric isleri toparlayip yola ciktik bebelerimle. SGK icin bir kac gun daha kalmam gerekli idi ancak bahcedeki pisileri kopeklerden korumak adina eve koydugum ve bakacak kimse olmadigindan, mama ve sulari bittiyse korkusu ile gerisin geri yola ciktik. SGK Karadag'a geldigimizden beri en cok cebellestigim ve cebellesmeye devam ettigim bir kurum!

Daha once paylastigim gibi Karadag'da yesil erik ve sari kiraz olmadigindan, forumdan ismen bildigim Murat Beyle iletisime gectim. Sagolsun en iyi kalite fidanlara ilave, cennetimiz icin de bir sari kizilcik fidani hediye etti. 

Bu arada yyinekendisinden aldigim enginar fideleri yaprak vermeye basladi bile. 

Trakya Fide ve tohum merkezi Trakya fide Murat Bakan
+90 537 584 64 13
https://maps.app.goo.gl/fjLNQBgq6uFF8Zkx7


Eger fide ve fidan ihtiyaclariniz varsa kesinlikle tavsiye ederim kendisini. 

Normalde niyetim Yunanistan uzeri donmekti ancak "sevgili" Google maps yine gol atti. Bir baktim Kapikule yaziyor tabelalarda Ipsala yerine. Vardir bir hayr deyip decam ettim bende. 

Gecerli bir Schengen vizeniz varsa (yesil, diplomatik ve gri pasaportlar zaten muaflar vizeden. Yine de Disisleri Bakanligi web sitesinden gideceginiz ulkenin vize rejimine bakmanizi tavsiye ederim) sikintisiz gidebilir/gecebilirsiniz. Bir tek Bulgaristan'da butun yollar ucretli oldugundan vinyet denilen passtan size uygun olani almaniz gerekli. Haftasonu, haftalik, aylik, diyerek devam ediyor. Arac plakaniz ruhsatta nasil yaziyorsa o sekilde almaniz gerekli. Direkt web sitesinden alabilirsiniz kredi veya ATM kartinizla. 

Bulgaristan giriste halen dezenfeksiyon uyguljyor araclara ve 3 Euro aliyor her aractan. Nakit odeyeceginizden bozukluk mutlaka bulundurun derim. 

Giriste gumruk detayli bakiyor araca. Malesef bagaji indirtti bana, neyse ki iri yari bir kadinim yoksa canim cikardi muhtemelen yaklasik 250 kilo bagajdaki urunleri indir bindir yapinca. Ozellikle sigara ariyorlar; bende ise tek bir dal aigara bile yoktu. Yine bakanlik sitesinde hangi urunden ne kadar bulundurabileceginizin listesi var. 

Hiz sinirlarina mutlaka dikkat edin. EDS benzeri bir sistem kullaniyorlar ve kameralardan tesbit edebilirler. Ozellikle vinjet olmamasi ciddi para cezasi anlamina gelmekte. 


Donus icin niyetim bu yoldu ancak Google Maps kafasina gore hareket edip bu seferde Sirbistan'a cevirmos rotayi. Dedigim gibi ciddi anlamda sacmaladi uygulama bu sefer. Yine bile haydi tamam dedim, o yolu da denemek istiyordum zaren ancak buyuk hata imis. Shortslarda videolari var Balkan surusu olarak.

Yaklasik Belgrad'ta kar basladi. Ben Akdenizliyim; kar filmlerde, kartpostallarda falan olan bir sey benim icin. Ve ben karda hic araba kullanmadim. Kara sis, rampa ve viraj da eklenince oyyyyyyy oldu. Belgrad cikisi bir benzinlikte mola verdim artik gozlerimi ve bacaklarimi dinlendirmek adina. 

Arka koltuga gecer gecmez bebelerim hemen yerlerini aldilar. Benek bacaklarima, Haylaz ise karnima. Bu arada araba o kadar doluydu ki; karga tulumba uzandik bebelerimle. Hemen de uyumusuz zaten. Ha bu arada Google Maps su kadar kilometre, bu kadar saat diyor ya; ilgisi alakasi yok, inanin! 

Su yolda 35-40 tan hizli gitmek zaten imkansiz. Sirbistan uzeri geldiginizde Karadag'in en uc noktasindaki sehir olan Rožaje'den cikiyorsunuz. Yol yapim calismalari varsi ve sinyalizasyon felaketti. Bana yesil yanmasi ve gorevliler haydi devam et demesine ragmen 1,5 seride dusen tunelde karsimdan kamyon gelince tam bir Yussssuuuffff oldum. Bir baska noktada tek seride dusen yolda karsimdan 4-5 arac gelince tikandim bir an. Ilk aracin soforu baya bir seyler diyordu ancak ben ya da arkamdaki aracin degil; iki tarafa da ayni anda gecis veren sinyalizasyon ve gorevlilerin hatasiydi.

Rožaje'den sonraki sehir olan Berane'de saga cekip guzergaha baktim yine supriz olmasin diye. Yoktu ve bende dikkatimi yola verip devam ettim. O hava ve yol kosullarinda baska yolu da yoktu zaten. Ve bilin bakalim ne oldu?


Evvet; "sevgili" Google Maps bizi yine o yola sokmus otoyola sokmak icin! Kar, buz, sis ustune rampa, viraj ve hizlanmam icin deliler gibi korna ve selektor yapan manyak ta eklenince hepten facia oldu yol. Altimizda toprak oldugunu umarak ilk uygun sagda durup yol verdim manyaga. Sonrasinda kayma izlerini gordum ama. O yol ve virajlarda 35 ustu intihar. Kar kureme araci geldi karsimdan, yolu aciyormus. Bir parca rahatladi yol sonrasinda.

Pazar sabah 9 sularinda Istanbul'dan baslayan yolumuz, Bulgaristan, Sirbistan uzerinden Karadag seklinde Pazartesi 12 sularinda kazasiz belasiz bitti. Sirbistan'da iki defa yaklasik ikiser saatlik mola verdim vucudumu dinlendirmek adina. 

Eger Kasim-Mart arasi Karadag Turkiye gidip gelme dusunceniz varsa; kesinlikle Arnavutluk-Yunanistan hattini oneririm size. 
15 saat 25 Dakika yazdigina aldanmayin elbette. Cokca seyyar radarlar var yol uzerinde ve hiz hakikaten gereksiz. Daha once belirttigim gibi Yunanistan otoyollari icin bolca bozukluk bulundurmanizda fayda var. Her ihtimale karsi battaniye, icecek ve yiyecek almayi da unutmayin yaniniza. Yunanistan'da otoyol uzerinde benzinlik olmadigindan otoyoldan cikip, alip, geri girmeniz gerekli. 

Yolunuz, yolumuz acik olsun.
Saglicakla,
Biz 







Comments