Karadag arac muayne ve ruhsat

 Atesli gunlerden merhaba,

Hala ates, oksuruk, usutme, burun akintisi, gozlerde ve cigerlerde siddetli agri devam ediyor. Ote yandan isler yine ben yapacagimdan kendimi zorlayip arac muayneye gittim bugun evragin suresi doldugundan. 

Daha bahsettigim gibi arac muaynede sizden mevcut ruhsat aliniyor ve bir evrak veriliyor yeni sigorta policenizle beraber. Bu evrakla bir ay ulke icinde araci kullanabilirsiniz ancak ulke disina cikamazsiniz aracla. Bu sene plaka tedariginde yasanan sikintidan dolayi bir ayi buldu yeni ruhsat ve plakanin gelmesi. Turkiye'den farkli olarak burda arac muayne her sene yapilmakta arac sinifi fark etmeksizin. 


Plakanin degisme sebebi ise yabancilara ait araclara gecerlilik yilinin son iki rakaminin islenmesi. Bu yuzden her sene yeni plaka cikiyor araca. Ilk iki harf yabanci ve arac nereye kayitli ise o sehrin kisaltmasi. DG Danilovgrad, PG Podgorica, BD Budva, NK Niksic, vb. 

Turkiye'ye gitmeden plakalik yaptirmistim gecen sene otoparkta biri aracima onden carpip plakaligi kirdigi icin. Hazir firsattan istifade Zelcestan yazisini da bastirtmistim.

Zelcestan'in anlamini soranlar oluyor yeni takibe baslayanlardan. Sizler icin hicbirsey ama benim, bizim icin dunyanin butun renklerini iceren, huzur ve baris dolu bir cennet demek. Elbette kolay degil bunu olusturmak ve korumak; inanilmaz yorucu. Ama kesinlikle deger...

Huzur dolu gunlere,

Biz  

Comments