Dal kanseri

 Yagmurlu gunlerden merhabalar,

Cemre yagmurlari gunlerdir dogayi sulamakta, adeta uyanmaya tesvik etmekte. 

Normalde biberistandan surekli aci biber aliyordum ki Adanali olarak buyuk keyifti bana. Ulkemizde yasanan depremin akabinde Karadag'da da inanilmaz miktarda bagislar yapildi. Bende kadin kiyafetleri ve bir arkadastan yorgan, Battaniye ve corap alip goturdum Tuzi'de bulunan Mehmet Fatih Medresesi'ne. 

3 gun boyunca sabahtan gidip, aksam donunce seralari havalandiramadim. Normalde icerdeki nemi atmasi icin 10 sularinda acip, 3 sularinda kapatmam gerekiyordu. Bunu yapmayinca icerdeki nem gece sogugu ile buza kesip, adeta bir buzdolabina cevirdi 3 gece boyunca iceriyi. Bunun sonucu olarak biberler, ejder meyveleri ve avakadolar zarar gordu. 


Saglik olsun demekten baska bir sey gelmiyor elden. Sil bastan baslayacagim, her son bir baslangic sonucta. 



4 sene once ektigim armut fidaninda degisik bir olusum gelisti. Internete baktigimda sonuclar hosuma gitmedigi icin forumlara sordum, yetmedi bitki marketlere. Ve sonuc buyuk oranda ayni; kanser!

Gecen yaz memeli pas hastaligi ilk bu fidanda baslamisti. Alakali mi bilmiyorum, bu olusum hakkindaki yazilar hic parlak olmadigindan malesef nerdeyse dipten kesmem gerekti. Boylesi durumlarda hastalikli olan kismi bahceden uzaklastirmaniz; hatta yakmaniz en dogrusu. Simdi bir fidan daha az bahcemiz. Eger enerji toplarsam ve yagmur mola verirse baska armuttan asi yapayim diyorum kalan anacina. 

Simdilik yagmurda, icerde pineklemeye, yazilar okumaya, viyollere tohum ekmeye, bebelerimin sarilip uyumalarini izlemeye devam. 

Saglicakla,
Biz 


Comments