EYT; haksizliga karsi savas

 Ruzgarli bir sabahtan merhabalar,

Turkiye'de ya da Turkiye ile alakali iseniz EYT konusunu biliyorsunuzdur. Aslinda bende onlardan biriydim. Agustos 99 girisliyim ve calisma hayatim toplami 4685 gundu. 

Kasim 2019'dan beri issiz oldugumu belirtmistim ve ciddi umut olmustu bana EYT; 5.000 gune tamamlayip emekli olma, hem saglik, hemde gelir gucencesi edinme durumu  vardi. Kisitli butce ile idare edebilmek adina surekli hesap yapmaktan inanilmaz yoruldum. 

Hatta surekli CIMER uzerinden bilgi almaya calistim SGK'dan yurtdisi borclanmasi nasil yapilir, hangi evraklar isteniyor diye. 

Son sigortaliligim Antalya'da oldugundan, gidip ordan bilgi almami soylediler her seferinde. Antalya'da kapi komsum zaten! Gidis gelis 4.000 km surus, ucakla da 400 Euro kusur dememe ragmen bilgi vermeyip israrla "git Antalya SGK'ya sor" dendi. En son avukatima soyledim artik uygun bir zamanda gidip arastirmasini.

Ve EYT meclise geldi; en sertinden bir golle beraber. 5.000 degil; 5.975 gun istenen! Iyi ki de kredi falan cekmeye kalkmamisim, abartisiz bir kazik ta ordan girerdi. Yillar yili odedigjm sgk primleri ve issizlik sigortasi odemeleri de yok edildi, gitti boylece. Eksik kalan 3,5 yildan fazla gun cikti bir anda yaklasik 10,5 ay yerine.

Karadag'da hali hazirda yuksek issizlik varken, calisma izni bile olmayan, ustune ulkenin resmi dilini bilmeyen, 46 yasinda birini ise almaz kimse. Hos, Turkiye'de olsam da sonuc degismezdi. 35 yasindan sonra "yasli" kabul edilmekte calisan. Kaldinki son 1,5 yilda herseyin fiyati dorde bese katlandi Turkiye'de. Hasbelkader orda olsam alacagim para ev kirasi ve faturalara yeterdi.

Bir kez daha umutlarimin katili olanlara, emegi gecenlere "sevgilerimi" yolluyorum patlayan migren agrilari esliginde!

Yine de umarim ihtiyaci olan birilerinin isine yaramistir bu cikarilan yasa.

Saglicakla,

Biz 

Comments