Baharlar getirdim sana

 Serin gunlerden merhabalar,

Animsarsaniz Aralik ayinda Turkiye'den gelirken burda olmayan fidanlardan almistim. 4.sene yesil erik yemedim mesela; zira burda yesil erik yok. Karadag mutfaginda eksi ve acinin yeri nerdeyse sifira yakin. Karadut fidani da tek bir yerde bulmustum o donem ki saglam para idi benim butceme. 

Velhasil Turkiye'ye gittigimde donuste almistim can ve papaz erik, sari kiraz ve Malta erigi. Satici bir de sari kizilcik hediye etmisti "orda dikili agacimiz olsun" diyerek. (Trakya Tohum Fide - Murat Bakan)

Araba malum sicakti, ve yol hayli uzun. Bagaj agzina kadar dolu olunca arabanin icine koymustum fidanlari ve emin degildim sicaktan koklerin/govdenin zarar gorup gormediginden. 

Gorunuse bakilirsa gayet mutlu mesutlar cennetimizde fidanlarin hepsi. ๐Ÿงก๐Ÿ™๐Ÿผ

Bir tek Malta erigi (bizde yenidunyadir adi) biraz mutsuz yapraklarinin hemen hepsini doktu ama govde yesil. Bu umut var demek. Azimle devam cennetimize.

Cezayir meneksesi; ortucu/sarici bitkiler grubunda. Dort mevsim yesil kalan yapraklari, Mart ayindan yaz sonuna kadar acan cicekleri ile bahcelerin gozdesi. Sicak ve soguga direncli oldugundan hemen her iklimde ve rakimda yetistirmek mumkun. 
Sumbuller; soganli bitkiler grubunda. Her ne kadar sogani kesip cogaltiyorum diyenler olsa da; mantar hastaliklarindan oturu tercih ve tavsiye etmitorum kendi adima. Eger bizim gibi soguk iklimdeyseniz, toprakta birakmaniz halinde bebek soganlar yapacaktir zaten bitki. 
Olmazsa olmazlardan; nergis cesitleri. Yunan mitolojisinde Narcissus dan geldigi yazilir; kendini asiri begenen tanri. Birbirinden essiz cicekleri ve insanin ruhunu mest eden kokusu ile hak ediyor bulundugu yeri. Soganli bitkiler grubunda oldugundan yine toprakta kaldikca bebek soganlar yapacaktir.

Tam aptal asik modundayim bu ara. Subat ayi boyunca yasadigimiz acilarin, hastaliklarin, uzuntulerin uzerine nasil iyi gelmekteler. Gun asiri cikip bakiyorum her birine. Simdilerde celik yapma zamani; onu da ayrica yazacagim. 

Huzur dolu gunlere
Biz 




Comments