Fidan uretimi

 Yagmakta olan gunlerden merhaba,

Bahceye ekili olan hemen her seyi ya tohumdan, ya celikten kendim uretiyorum. Boylesi evet daha fazla zaman ve emek istiyor ancak ayni zamanda daha ekonomik. Uste Zelcestan hayalimin mumkun mertebe kendine yeten bir dongu olmasini hayal etmis olmam da eklenince hepten uretim diyorum.

Yaklasik Ocak- Mart arasi pek cok bitki icin budanma zamani. Malesef genelde budadiklarini yakiyorlar veya atiyorlar. Oysa ekonomiye katma deger saglamak ya da hediye ederek bitki ekilmesini tesvik etmek mumkun. 


Pazar gunu yeni bebegi olan bir arkadasin bahcesinin budamasini yapmaya gittim Podgorica'ya. Gidip kesmisken dallarin hepsini atmaya gonlum razi gelmedi. 





Bunlarin bir kismi ekildi hazirlanip. Dallari hazirlarken mutlaka tepesini muhurleyin. Bu hem nem kaybini azaltir, hem de parazitlerin govdeye girmesine engel olur. Malesef asi macununu bbirkac malzeme ile birlikte Istanbul'da birakmisim. Burdaki asi macunlari feci; lateks / kaucuk turu bir sey ve mantara davetiye cikariyor;
Ornekteki gibi. 

Dolayisi ile ne yapabilirkm derken mum aklima geldi; gunu gecmis antibiyotigi iicineezip onu kullandim muhurlemeye. 

Insanlar dallardan yaprak cikinca tuttu sanip cikariyor. Koklenme, bitkisine gore degismekle birlikte ortalama 60-90 gun suren bir surec. 

Bu sene baya fazla sey hazirladim. Pisiler icin butce olusturmam gerek. Dolayisi ile yakinda satmaya baslayacagim tohum, fide ve fidan. 

Cennetimize ve irgatliga devam,

Saglicakla
Biz


Comments