Aşı zamanı

Merhabalar,

Daha once de belirttigim gibi bahcem küçük. Bu yuzden elimden geldigince her alani ve imkani degerlendirmeye calisiyorum. 

Küçük alanlarda fazla cesit bulundurmanin en etkili yolu ise aşılama bana gore. Meyve ve çekirdek uyumunu goz onunde tutarak bir agaca ayni tur ya da bir kac cesit aşı yaparak verimini ve çeşidini arttirmak mumkun. 

Govdesinde dal kanseri cikmisti bu armudun animsarsaniz. Saglikli dallardan oylesine yapmistim asiyi ve tutmus iki kalemde. Pisilerin marifati olsa gerek birisi yamulmus ancak suanda bandi acarsam hava almasina sebep olabileceğinden bekliyorum gelismesini.



Erkek incire kabukalti kalem asisi. Incir ve dut gibi sutu olan agaclara asi yapacaginiz zaman mutlaka asinin altina bir yere cizik atip sutun akmasini saglamaniz gerekli, yoksa kabuk dokusu ortusmuyor. 


1,5 sene once dut agacina yaptigim yongali goz asilari nihayet meyveye donmeye basladi; istahla ve sabirla beklemekteyim.

Dilcikli asi teknigi ile kendiliginden cikan elmanin bir dalinda elma, bir dalinda armut var simdi. Kuruyan elma agacinin yerine diktim. 



Yongali goz asisi teknigi ile burdaki kusburnu bitkisine gul asilamasi ile rengarenk guller acmakta simdi. 


Bu agaca da pisi asilamistim; olgunlasti bile meyvesi 😊

Asilama tur degistirme, kisitli alani degerlendirme, kisir/erkek agaclari verimli hale getieme vb pek cok konuda desteginiz olacaktir. Kac makale okudum, kac forum arastirdim bilmiyorum ve hala da devam ediyorum. Ogrenmek bitmeyen bir surec hayatta...

Saglicakla,
Biz 


Comments