Kucuk katiller

 Yagisli gunlerden merhabalar,

Ilkbahar demek doganin uyanmasi demek; buna bahce ve doga icin zararlilarin uyanmasi da dahil korkarim. Bahcelerde ilgili bana gore yapilan en buyuk hata bakimin sadece ilkbaharda yapilmasi. Oysa parazitle kisi gecirecek yer olarak agac govdelerini ve koklerini tercih ederler. Ayni sekilde mantari hastaliklar da kabugun altinda kislama yaparak, Ilkbaharda agaca adeta saldirirlar. 

Eger takip ediyorsaniz, Aralik ayinda Turkiye'ye gittigimde burda olmayan ve cok sevdigim, rnginar, yesil erik, sari kiraz ve yenidunya fidanlarindan almistim. Bagaj silme dolu oldugundan, arka koltuga, cocuklarin yanina koydum; dolayisi ile sicakta kaldilar Tekirdag Zelcestan arasi. Bundan dolayi hayli supheli idim; kokleri sarili olmasina ragmen kuruma yapip yapmadiklarindan emin degildim. 

Yine de masallah hepsi cok guzel uyandi ve surgun verdi. Yenidunya ise aldigimda son derece canli ve bol yaprakli iken; gunbegun doktu yapraklarini. Balkanlarda oldugumdan yeni ektigim fidanlara mutlaka don/kiragi ortusu dikiyorum olcusunde kesip. Yenidunyaya ne yaptiysam durduramadim yaprak kaybini. En son care, hazir mevsimi iken yerini degistireyim dedim. Ve son anda sorununu gordum; tek bir adet Agustos bocegi!



Taze suren kokler adeta acik bufe bu parazitlere. Cikan her yeni kok surgunu yemis ve alttan kurutmus fidani. 

Internetten evrelerine bakabilirsiniz bu zararlinin. O kadar dikkat etmeme ragmen larvayi gorememisim orda. Yan bahcedeki mese palamudu birlesme ve ciftlesme alanlari; bu sene ne yapip yapip bahceden uzak tutmam gerek onlari. Dolayisi ile bahcelerjn bakimi ilkbahar ve sonbaharda olmali zarari en aza i dirgemek adina. 

Bol gubreli toprak hazirlayip saksiya aldim fidani simdilik; umarim kurtulur zira yenidunya sevdigim meyvelerden biri ve ondan da komsunun agacindan asirdigim 3 taneyi saymazsak 3,5 yildir yemedim. 

Saglicakla,

Biz 

Comments