Bahce zararlilari, bas agrisi...

 Yagisli gunlerden ve gecelerden merhaba,

Meteoroloji sonraki yaklasik 10 gunun de yagisli gececegini soyluyor. Arabayi satip bir kayik mi alsam ne diye dusunuyorum bende 🀷🏽‍♀️

Daha once defalarca belirttigim gibi Karadag mutfagi tatli agirlikli, sonrasinda tuzlu; tatli kadar olmasa da. Eksi ve aci ise yok denecek kadar az. 

Bunu son baharda cekmistim mesela. Aci biberin hepsi su posetti koca markette. Turkiye'de, ozellikle Adana ve cevresindeki aci biber daglarini dusununce biraz daha aciklayici olabilir durum. 

Sari kiraz, karadut ve yenidunya favori meyvelerimdendir ancak burda da yok denecek kadar az. Podgorica'da tesadufen bir karadut agaci bulmustum animsarsaniz, ve asi yapmistim erkek duta 1,5 sene once;

Gelip gidip bakinca buyumuyorlar malesef; ben yine bakmaya devam edeyim. Bu arada iyi ki dal kesip asi yapmisim zira artik o dut yok. Yol genisletme kapsaminda koklemislerdi. 

Turkiye'den getirdigim yenidunya fidani ise bu "sevgili" arkadasin gazabina ugradi. Agustos bocegi ergeni. Kurtcukken hepsine manas kurdu dense de; o Mayis bocegine donuyor. 



O da bu "arkadas" oluyor. Komsularin getirdigi mayhos dag erigi fidani gunbegun geriye gidince soktum bugun suphe edip; hakliymisim. Tek bir tanesi bir fidani kurutabiliyor kolayca. Saksiya aldim onu da yenidunya gibi kurtarma umudu ile πŸ™πŸΌπŸ€žπŸΌ

Tum bunlar yetmezmis gibi canavar otu ile basim dertte, onu da ayrica paylasacagim...

Saglicakla,

Biz 

 

Comments